شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » آخرین وصیت‌نامۀ بن‌لادن

اسامه بن‌لادن، رهبر پیشین شبکۀ القاعده در آخرین وصیت‌نامه‌اش خواسته بود که همه دارایی‌اش، که به گونۀ پنهانی در سودان هست، در راه جهاد مصرف شود.

سندهای پخش‌شده ازسوی مقام‌های امریکایی نشان می‌دهند که اسامه پیش‌از کشته‌شدن‌اش خواسته بود که همه دارایی شخصی‌اش، که ۲۹ میلیون دالری است، در راه جهاد مصرف شود.

دفتر مدیریت اطلاعات ملی امریکا وصیت‌نامۀ دست‌نویس اسامه بن‌لادن و ۱۱۲ مدرک دیگر را، که متعلق به اسامه است، منتشر کرده‌است.

این وصیت‌‎نامۀ بن‌لادن در میان سندهای به‌جامانده از او، پس‌از کشته‌شدن‌اش در مخفیگاه او در شهر ایبت‌آباد پاکستان به‌دست آمده‌است.

او در وصیت‌نامه‌اش اظهار داشته‌است که این دارایی در سودان مخفی است، اما روشن نکرده‌است که این ثروت نقد است یا شکل دیگری از دارایی را شامل می‌شود.

اسامه بن‌لادن در ماه می سال ۲۰۱۱ در حملۀ نیروهای ویژۀ امریکایی در ایبت‌آباد پاکستان کشته شد.

وی در این وصیت‌نامه‌اش نوشته‌است که: “من ۱۲ میلیون دالر را از برادرم ابو باقرمحمد بن‌لادن به نماینده‌گی از شرکت لادن برای سرمایه‌گذاری در سودان، دریافت کردم.”

او افزوده بود: “امیدوارم که برادران، خواهران، و خاله‌هایم، به اطاعت و ارادۀ من به خاطر مصرف این پول‌ها، که در سودان به‌جامانده، در راۀ جهاد و به خاطر خدا مصرف شود.”

وی در سال ۱۹۹۰ مدت پنج سال در سودان پناه برده بود.

این سندها همچنین تنش‌ها میان معاونان اسامه را در عراق نشان می‌دهد و بن‌لادن نوشته‌است که در حال برنامه‌ریزی یک کمپاین رسانه‌یی از بهر تجلیل از ۱۰ ساله‌گی ۱۱ سپتمبر در سراسر جهان بوده‌است.

اسامه در نامه‌یی به پدرش در ۸ آگست ۲۰۰۸ نگران ترور شدن‌اش بود.

وی نوشته‌است: “اگر من کشته شدم، برایم بسیار دعا کنید و کمک را به سازمان‌های خیریه به نام من ادامه دهید. چون من در خانۀ دایمی‌ام، نیاز به پیشتیبانی دارم.”

او همچنین از پدرش خواستار بخشش شده بود، بدون آنکه بنوسید که او پیشیمان است.

او نگاشته است: “اگر من کاری کرده باشم که خلاف میل شما بوده باشد، مرا ببخشید.”

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان