شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » آسیای مرکزی برای افغانستان از اهمیت خاصی برخوردار است

رئیس جمهور گفت که آسیای مرکزی برای افغانستان از اهمیت خاص برخوردار است و حکومت در تلاش است، تا در بخش‌های مختلف رابطه میان افغانستان و کشورهای منطقه و جهان را گسترش دهد.

محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان در دیدار با شماری از رسانه ها، پیرامون وضعیت امنیتی، دست‌آوردهای حکومت افغانستان در کنفرانس‌های وارسا و بروکسل، سیاست خارجی، جلب کمک‌های بین‌المللی و سرمایه‌گذاری‌های داخلی معلومات ارائه کرد.

رئیس‌جمهور افزود که سه‌‌ماه زمستان سال جاری فرصت خوبی است تا با استفاده از تجارب گذشته روی اصلاحات و پلان‌های آینده جهت تجهیز و ظرفیت‌سازی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان کار صورت گیرد.

رئیس‌جمهور غنی آزادی بیان را یک دست‌آورد مهم خواند و گفت که حکومت در راستای حمایت از ارزش‌های آزادی بیان متعهد است و از فعالیت آزاد رسانه‌ها تحت هر شرایط حمایت و پشتیبانی می‌نماید.

رئیس‌جمهور کشور به فصل جدید همکاری های منطقه ای افغانستان اشاره کرد و افزود که خط آهن آقینه، احیای راه ابریشم و بندر چابهار زمینۀ اتصال افغانستان را به کشورهای منطقه و جهان فراهم کرده‌ است و این تلاش‌ها برای تأمین راه‌های بیشتر ادامه دارد.

او هم‏چنان افزود که آسیای مرکزی برای افغانستان از اهمیت خاص برخوردار است و حکومت در تلاش است، تا در بخش‌های مختلف رابطه میان افغانستان و کشورهای منطقه و جهان را گسترش دهد.

رئیس‌جمهور غنی گفت که اکنون یک اجماع قوی بین‌المللی در حمایت از دولت و مردم افغانستان شکل گرفته‌ و ضرور است تا اجماع سیاسی داخلی نیز شکل گیرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان