شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » آمریکا تحریم‌های نظامی بر بالگردهای اهدایی به افغانستان را برطرف کرد

ریانووستی گزارش داد: دولت آمریکا اعلام کرده که تحریم‌های اعمال شده بر شرکت «روسو بورون اکسپورت» را لغو کرده است.

مقام‌های شرکت «روسو بورون اکسپورت» اعلام کرده‌اند که آمریکا تحریم‌ها بر قرار داد این شرکت به منظور حفظ و نگهداری بالگردهای MI17 در افغانستان را برداشته است.

این مقام‌ها گفته‌اند: ایالات متحده آمریکا تحریم‌ها بر این شرکت را برطرف کرده و این شرکت می‌تواند براساس قراردادهای قبلی قطعات هلیکوپتر Mi-17 را در اختیار دولت افغانستان قرار دهد و یا اینکه در تعمیر دوباره این بالگردها همکاری کند.

ریانووستی نوشت: شرکت روسو بورون اکسپورت،تنها شرکت روسی است که در بخش صادرات و واردات محصولات نظامی دو منظوره، تولید و ارایه خدمات، فعالیت دارد.

«سرگئی گرسلاوسکی» معاون شرکت روزو بورون اکسپورت اعلام کرد که این شرکت پس از لغو تحریم‌هایش توسط آمریکا، امکان تعمیر بالگردهای MI17  افغانستان را دارد و روسیه توانایی تعمیر ۲۰۰ بالگرد نظامی در افغانستان را خواهد داشت.

این در حالی است که نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان پیش از این گفته بود که آمریکا تحریم‌های نظامی روسیه را بردارد، مسکو فوری به کابل بالگرد نظامی ارسال می‌کند.

پیش از این گزارش‌هایی منتشر شده بود که نشان می‌داد آمریکا از هندوستان خواسته تا برای ارتش افغانستان بالگردهای نظامی و لوازم یدکی اضافی خریداری کند، زیرا تحریم‌های وضع شده آمریکا بر صنایع دفاعی روسیه اجازه صادرات مستقیم از مسکو به کابل را نمی‌دهد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان