شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » اخراج پناهجویان افغانستان از آلمان تراژدی انسانی است

کلیساهای معروف آلمان نسبت به اخراج پناهجویان افغانستان از این کشور به شدت انتقاد و خواستار بررسی درخواست پناهندگی آنها شده است.

«هاینریش بدفورت ستروم»، رئیس شورای کلیساهای پروتستان در نشستی که با نمایندگان کلیسای کاتولیک از وضعیت نامناسب پناهجویان افغانستان در آلمان ابراز نگرانی و گفت: اخراج این پناهجویان یک تراژدی انسانی و از نظر اقتصادی اقدام بی‌مفهومی است.

رهبر این کلیسا گفته است: بسیاری این پناهجویان زبان آموخته و کار پیدا کرده‌اند و هرکدام آنها به نیروی کاری فعال تبدیل شده‌اند و اخراج آنها از آلمان بی‌مفهوم است.

«رایناردمارکس» رهبر کاتولیک‌های آلمان نیز از اقدام دولت آلمان در مورد اخراج پناهجویان اظهار تاسف کرد و خواستار رسیدگی جدی به وضعیت پناهجویان شده است.

آلمان از جمله کشورهای است که بیشترین آمار اخراج پناهجویان افغانستان را از اروپا به خود اختصاص داده که تا کنون در دو مرحله به اخرج گروهی پناهجویان اقدام کرده و قرار است به زودی دور سوم اخراج اجباری پناهجویان را شروع کند.

افق به نقل شبکه خبری آلمان، نوشت: هرچند این اقدام دولت آلمان با واکنش‌های تند نهاد های مدافع حقوق بشر و شماری از سازمان های دولتی و غیر دولتی مواجه شده است اما تا کنون عقب گردی در سیاست این کشور در قبال پناهجویان دیده نشده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان