شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » اساتید دانشگاه پروان در روز بزرگداشت فردوسی مورد تقدیر قرار گرفتند

«رضا ملکی‌عبدل‌آبادی»، رایزن فرهنگی ایران در کابل، در مراسم بزرگداشت روز فردوسی، ضمن اشاره به شخصیت و ابعاد مختلف شاهنامه،گفت: فردوسی با خلق حماسه عظیم خود ۲ فرهنگ ایران و اسلام را به بهترین شکل ممکن در هم آمیخت.

وی با تأکید بر توسعه همکاری‌ها میان رایزنی فرهنگی ایران و بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه پروان، گفت: رایزنی فرهنگی ایران همانند گذشته به همکاری‌های خود با این دانشکده و تقویت اتاق ایرانشناسی دانشگاه پروان ادامه خواهد داد.

در ادامه این مراسم، هشت تن از اساتید برجسته دانشگاه پروان با اعطای لوح تقدیر و هدایایی از سوی رایزنی فرهنگی  ایران در کابل، تقدیر شدند.

رایزن فرهنگی ایران با همراهی رییس دانشگاه پروان و رییس دانشکده زبان و ادبیات فارسی و جمعی از اساتید و دانشجویان از اتاق فرهنگی ایران در دانشگاه پروان بازدید و تعداد ۴۰۰ جلد کتاب در حوزه زبان و ادبیات فارسی به اتاق فرهنگی ایران در این دانشگاه، اهداء کرد.

رضا ملکی‌عبدل‌آبادی، رایزن فرهنگی  ایران ضمن حضور در دانشگاه پروان افغانستان با غلام داود بها، رییس این دانشگاه، دیدار و گفت‌وگو کرد.

«داود بها» ضمن تشکر از همکاری‌های رایزنی فرهنگی کشورمان با دانشگاه پروان افغانستان، بر توسعه روابط فرهنگی و دانشگاهی بین ایران و افغانستان، تأکید کرد.

وی خواستار تعامل و توسعه روابط دانشگاه پروان افغانستان با یکی از دانشگاه‌های ایران شد.

ملکی‌عبدل‌آبادی با اشاره به پیوندهای عمیق فرهنگی بین ۲ کشور، آمادگی نمایندگی فرهنگی ایران را برای ایجاد همکاری‌های علمی یین دانشگاه پروان و یکی از دانشگاه‌های ایران را اعلام کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزن فرهنگی ایران، بر ضرورت تبادل استاد و هیأت‌های علمی و فرصت‌های مطالعاتی و اعزام اساتید به دوره‌های دانش‌افزایی به ایران اسلامی، تأکید کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان