شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » اسرائیل سازمان دهنده اصلی گروه‌های تروریستی در جهان است

«مولوی محمد مختار مفلح» رییس حزب نهضت اسلامی افغانستان گفت: اسرائیل سازمان دهنده اصلی گروه‌های تروریستی در جهان است.

وی رژیم اسرائیل را بزرگترین خطر برای منطقه و جهان خواند و تاکید کرد که این رژیم از بدو تاسیس خویش در سرزمین‌های اشغالی فلسطین معتقد بر تئوری راه اندازی جنگ در سر زمین دشمن بوده است.

به گفته مفلح، «دیوید بن گوریون»، اولین نخست وزیر رژیم صهیونیستی و تئورسین جنگ در سرزمین اسلامی به این عقیده بود که جنگ های غافلگیر کننده و سریع در اراضی دشمن باعث این می‌شود که عمق سرزمین های اشغالی از آسیب جنگ در امان بماند این باور در بیش از شصت سال گذشته پایه های عقیده جنگی ارتش اسرائیل را شکل میداد.

وی افزود: با در نظرداشت تئوری فوق شرارت‌ها و تجاوزهای رژیم اسرائیل تنها به خاک فلسطین خلاصه نمی‌شود، بلکه با استفاده از ضعف کشورهای عربی و عدم هماهنگی و بی‌خبری از حیله دشمن، به کشور اسلامی لبنان نیز تجاوز کرد اما برخلاف انتظار با مقاومت حزب الله لبنان روبرو و شکست خورد.

به عقیده این کارشناس سیاسی، صاحبان تصمیم در دستگاه سیاسی و موسسه نظامی اسرائیل به باور اینکه جنگ در برابر حزب الله لبنان سیاحت بیش نیست در سال ۲۰۰۶ میلادی جنگ را علیه مقاومت اسلامی لبنان به راه انداختند که پیامدهای این جنگ به کابوس وحشتناکی به ارتش رژیم صهیونستی تبدیل شد.

به گفته وی، به اعتراف رسمی اسرائیل پس از اینکه حزب الله عمق سرزمین‌های اشغالی تا بعد از حیفا را هدف قرار داد و بیش از یک میلیون اسرائیلی را ناگزیر به فرار از شمال سرزمین‌های اشغالی نمود، عقیده جنگی اسرائیل نسبتاَ کمرنگ شد.

مفلح در گفتگو با آوا تصریح کرد: در این اواخیر اسرائیلی‌ها پذیرفته‌اند که رژیم صهیونستی هیچ دستآوردی در سال ۲۰۰۶ میلادی و در جنگ سی و سه روزه با حزب الله نداشته است.

وی افزود: بعد از اینکه توان رزمی ارتش این کشور در جنوب لبنان رو به اضمحلال نهاد و شهروندان این کشور در جستجوی پناهگاه امن در گوشه و کنار سرزمین‌های اشغالی سرگردان و پس از این که در پی آتش بست از طریق شورای امنیت سازمان ملل شدند عملا عقیده جنگی بن گوریون را پای مقاومت اسلامی لبنان دفن کردند.

رییس حزب نهضت اسلامی افغانستان  گفت: با وجود ضعیف شدن روحیه جنگی رژیم اسرائل بعد از شکست در لبنان اما دست از خیانت برنداشته و همواره در عیان و نهان به اختلاف انگیزی و آتش افروزی در کشورهای اسلامی دامن می‌زند.

به عقیده مفلح دست اسرائیل با تبانی با برخی از کشورهای مزدور عربی پشت اکثر حمله‌های تروریستی در کشورهای جهان است.

به گفته وی ، اسرائیل برای فرار از اتهام، برخی کشورها از جمله قطر را به حمایت از تروریسم متهم می کند، اما حقیقت این است که اسرائیل خود تروریسم و سازمان دهنده گروه‌های تروریستی در منطقه و جهان است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان