شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » افغانستان توان خودکفایی در صنعت انرژی را دارد

«عبدالله عبدالله» رییس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان در افتتاح نمایشگاه صعنت برق افغانستان، پس از امنیت، نقش انرژی در زندگی مردم افغانستان را مهم، موثر و حیاتی برشمرد و تاکید کرد: بدون انرژی رسیدن به توسعه پایدار ناممکن است.

عبدالله، تصمیم دولت برای وارد کردن انرژی از کشورهای همسایه را تنها گزینه دولت در آن‌زمان دانست، اعلام کرد: در میان مدت و طولانی مدت، افغانستان در عرصه انرژی، ظرفیت رسیدن به خودکفایی و صدور آن به کشورهای همسایه را دارد.

رییس اجراییه دولت وحدت ملی  افغانستان ضمن تشکر از تلاش‌های وزارت انرژی و آب به خاطر ظرفیت‌هایی که ایجاد شده و خلاقیت‌هایی که در راستای رسیدن به خودکفایی در این بخش انجام داده و می‌دهد، از فعالیت‌های شرکت برشنا نیز قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه لازمه تامین انرژی طولانی‌مدت و رسیدن به توسعه پایدار استفاده بهینه و خردمندانه از انرژی است، از تمام شهروندان کشور خواست تا در مصرف برق صرفه‌جویی نمایند.

عبدالله کنفرانس ملی مهندسی برق افغانستان را که قرار است یک‌هفته ادامه یابد، زمینه‌ ایی برای افزایش اطلاعات شرکت‌کنندگان دانست و ابراز امیدواری کرد که این کنفرانس، تاثیرات مثبت و موثری را در این راستا بر جا بگذارد.

رییس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان جوانان و ظرفیت‌های رو به رشد آنها را بزرگ‌ترین مایه امیدواری برای رسیدن به خودکفایی در عرصه انرژی دانست و تاکید کرد: افغانستان توانایی تبدیل شدن به یک نمونه عالی در توسعه پایدار را دارد.

پایگاه اطلاع رسانی ریاست اجراییه دولت وحدت ملی نوشت: در این کنفرانس، تفاهمنامه‌های همکاری بین وزارت انرژی و آب با وزارت‌های تحصیلات عالی، شهرسازی و مسکن و اداره ملی حفاظت از محیط زیست به امضاء رسید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان