شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » افغانستان و هند نشست و نمایشگاۀ مشترک بارزگانی برگزار می‎کنند

عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی می‎گوید که در این نشست روی گسترش روابط بازرگانی افغانستان وهند گفت وگو خواهد شد. وی می افزاید که در این نشست شماری از سرمایه گذاران امریکایی نیز شرکت خواهند کرد.

تا دو روز دیگر نشست بزرگ بازرگانی و نمایشگاه مشترک فرآروده‎های افغانستان و هند در دهلی نو راه اندازی می‎شود.

عبدالله عبدالله، رییس اجراییه می‎گوید که برای اشتراک در این نشست، یک گروه دوصد نفری از بازرگانان کشور وی را همراهی خواهند کرد.

وی تأکید می ورزد که در این نشست که با کمک امریکا برگزار می‎شود، روی گسترش همکاری های دو کشور در صنعت قالین بافی و ایجاد شرکت های مشترک بازرگانی گفت وگو خواهد شد.

عبدالله عبدالله گفت: «در این نشست، روی پروژه های هند در افغانستان که در ولایت های گوناگون عملی می‌شوند نیز گفت وگو خواهند شد؛ بهتر است که مشکلات و راه حل های آن نیز شناسایی شود تا یک فرصت روی آن ها نیز بحث شود.»

درهمین حال، سفارت امریکا در کابل برگزاری این نشست را تعهد نیرومند امریکا و هند به آیندۀ بهتر افغانستان می‎داند.

سوند بایت هوگولارنس، سرپرست سفارت امریکا در کابل اظهار داشت: «نمایشگاه بازرگانی و سرمایه گذاری‎های افغانستان و هند که به بیست و هفت سپتمبر در دهلی نو برگزارمی شود، نشان دهندۀ تعهدات نیرومند امریکا و هند به آیندۀ افغانستان است و در این نشست، مقام های دولتی و نماینده گان خصوصی به گونۀ مشترک فرصت های بازرگانی فرامرزی را فراهم خواهند ساخت.»

اتاق تجارت و صنایع با ابراز خوشبینی به برگزاری این نمایشگاه و نشست بازرگانی می گوید که گسترش همکاری‎ها در صنایع قالین بافی کشور، افزایش صادرات کالاها به هند و سرمایه گذاری شرکت های هندی در بخش دارو سازی در افغانستان مواردی اند که مقام های دو کشور روی آن ها گفت وگو خواهند کرد.

خانجان الکوزی، معاون اتاق تجارت و صنایع تصریح کرد: «در این نمایشگاه فرآورده های گوناگون به شمول قالین افغانستان به نمایش گذاشته خواهند شد و ما تلاش داریم که گفت وگوهای را با بخش خصوصی هند برای گسترش کاروبار نیز انجام دهیم.»

در همین حال، شماری از صنعت کاران می گویند که برای افزایش صادرات کالاهای افغانستان به بازارهای جهانی، هند باید یک مرکز همیشه گی فروش کالاهای افغانستان را در یکی از شهرهای این کشور بسازد.

مسؤولان اتاق تجارت و صنایع باور دارند که با درنظرداشت نقش مهم هند در داد و ستدهای بازرگانی افغانستان با جهان، این کشور تلاش دارد که سهولت های بیشتری را برای بازرگانان افغانستان در این کشور فراهم سازد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان