شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » امکانات در اختیار کمیسیون انتخابات قرار می‌گیرد

«شاه‌حسین مرتضوی» سخنگوی ریاست جمهوری در نشست خبری با اشاره به سفر رئیس جمهور به عربستان سعودی افزود: این سفر به منظور شرکت در نشست کشور‌های اسلامی جهت مبارزه با تروریسم است.

نشست کشور‌های اسلامی برای افغانستان مهم است

مرتضوی با بیان اینکه رئیس جمهور در حاشیه این سفر با پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی نیز دیدار خواهد کرد، اظهار داشت: نشست کشور‌های اسلامی جهت مبارزه با تروریسم اهمیت ویژه‌ای برای افغانستان دارد.

وی کشور‌های اسلامی را بستر جنگ و تروریسم خواند و تصریح کرد: ماهیت جنگ در سطح دنیا تغییر کرده و نیازمند عزم و اراده جمعی بخاطر مبارزه با تروریسم است.

کشور‌های اسلامی قربانیان تروریسم جهانی

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری توضیح داد: در نشست کشور‌های اسلامی در ریاض ظرفیت‌های این کشور‌ها به بررسی گرفته می‌شود، زیرا این کشور‌ها بیشترین قربانی را در مبارزه با تروریسم می‌دهند.

شاه‌حسین مرتضوی با بیان اینکه گروه‌های تروریستی سبب بدنامی کشور‌های اسلامی شده است، گفت: مبارزه با تروریسم نیازمند اراده جمعی است که افغانستان در خط مقدم مبارزه با تروریست‌ها قرار دارد.

نشست «پروسه کابل» برگزار می‌شود

مرتضوی نشست سران کشور‌های اسلامی را آغاز همکاری‌های جدید برای مبارزه با تروریسم عنوان کرد و افزود: برای نابودی تروریسم، نیاز است تا ریشه‌های آن نابود شود.

وی از برگزاری نشست «پروسه کابل» خبر داد و تصریح کرد: این نشست در ماه «جوزا» در کابل برگزار می‌شود که طی آن از ظرفیت‌های تمام کشور‌های منطقه و فرا منطقه برای تأمین صلح و ثبات استفاده خواهد شد.

سخنگوی رئیس جمهور با بیان اینکه مدیریت گفت‌وگو‌های صلح را افغانستانی‌ها در اختیار دارند، توضیح داد: ما در بخش صلح و مصالحه با گروه‌های مخالف دولت دستاورد‌های ملموس و خوبی داشته‌ایم.

پس از اعلام تقویم انتخابات، امکانات در اختیار کمیسیون انتخابات قرار می‌گیرد

شاه‌حسین مرتضوی با تأکید بر اینکه کشور‌های بین‌المللی با درک وضعیت افغانستان، در کنار افغانستانی‌ها با تروریسم مبارزه کنند، اظهار داشت: افغانستان هیچگاه تروریست‌ها را در آغوش نگرفته است.

مرتضوی با اشاره به برگزاری انتخابات پارلمانی و شورا‌های شهرستان‌ها گفت: کمیسیون انتخابات مکلف است تا سایر موارد انتخابات را تأمین کند و بخش امنیت و بودجه که مربوط دولت می‌شود، پس از اعلام تقویم انتخابات در دسترس این کمیسیون قرار می‌گیرد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به سفر «ژنرال دوستم» به ترکیه، افزود: این سفر به منظور درمان بیماری صورت گرفته، در حالیکه پرونده دوستم در نهاد‌های عدلی و قضایی قرار دارد، امیدواریم که دوستم پس از مراجعت به کشور به آن رسیدگی کند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان