شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در منطقه دیپلمات‌نشین کابل/ ۸۰ کشته و ۳۵۰ زخمی آمار اولیه تلفات

ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح روز چهارشنبه انفجاری مهیب در نزدیکی سفارت آلمان در کابل، مرکز پایتخت افغانستان را لرزاند.

این انفجار در منطقه وزیراکبر خان رخ داد و گفته می‌شود هدف این انفجار دفتر امنیت ملی بوده است. شعله‌های آتش از محل انفجار به آسمان زبانه می‌کشد و ماموران امنیتی راه‌های منتهی به محل انفجار را مسدود کرده‌اند.

گزارش‌های تایید نشده حاکی از آن است که هدف حمله امروز، کاروان ماشین‌های عبدالله عبدالله رییس اجراییه افغانستان بوده است.

قصر سپیدار، دفتر یوناما، آکادمی علوم و چندین سفارت خانه در نزدیکی چهار راهی زنبق قرار دارند. تاکنون آمار تلفات و خسارات این انفجار مشخص نشده اما برخی منابع از کشته شدن حداقل ۶۰ تن خبر داده‌اند.

برخی شاهدان عینی در گفت‌وگو با خبرنگار یکی از رسانه‌های افغانستان مدعی شده‌اند که این انفجار تاکنون بیش از ۲۰۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است.

«بصیر مجاهد» سخنگوی فرماندهی پلیس کابل در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، در مورد انفجار امروز گفت: شبه‌نظامیان یک خودروی مملو از مواد منفجره را منفجر کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه آمار نهایی تلفات این رویداد مشخص نشده، اظهار داشت: تا یک ساعت دیگر آمار اولیه تلفات این رویداد را اعلام خواهیم کرد، اما تاکنون نزدیک به ۴۰ زخمی و کشته به سمت بیمارستان‌ها فرستاده شده‌اند.

سفارت آلمان، دفتر امنیت ملی، شبکه تلویزیون یک و شرکت مخابراتی روشن در کنار هم واقع شده‌اند.

برخی شاهدان گفتند که این انفجار در داخل ساختمان شرکت مخابرات روشن و عده‌ای می‌گویند انفجار در مقابل دفتر امنیت ملی که مقابل سفارت آلمان واقع شده، به وقوع پیوسته است.

این انفجار به قدری نیرومند بود که شیشه‌های ساختمان‌های اطراف را دست کم تا یک کیلومتر دورتر از محل رویداد شکسته است.

روزنامه هشت صبح در صفحه فیسبوک خود نوشت:به گفته مسئولان ۲ بیمارستان پایتخت تاکنون ۲۰۰ تن (بدون تفکیک کشته و زخمی) به بیمارستان «ایمرجنسی» و ۷۰ تن به بیمارستان وزیر اکبر خان انتقال یافته‌اند.

وزارت بهداشت افغانستان تا این لحظه اعلام کرد در انفجار کابل حداقل ۹ نفر کشته و بیش از ۹۰ مجروح نیز به مراکز درمانی منتقل شده‌اند. این در حالی است که خبرنگاران افغانستانی از کشته شدن ۶۰ تن و زخمی شدن ۱۵۰ نفر دیگر خبر داده‌اند.

بر اثر این حمله ساختمان سفارت ایران در کابل در اثر شدت انفجار صبح امروز دچار آسیب شده اما کارکنان و دیپلمات‌های ایران در سلامت هستند.

سفارت آمریکا در افغانستان اعلام کرد در پی انفجار امروز تمامی امور سفارتی برای شهروندان این کشور انجام نخواهد شد.

طلوع نیوز به نقل از وزارت بهداشت افغانستان از افزایش شمار قربانیان انفجار در کابل به ۱۹ کشته و ۳۱۹ زخمی خبر داد.

وزارت بهداشت افغانستان در بیانیه‌ای جدید کشته شدن ۱۹ نفر و زخمی شدن ۳۱۹ تن در این انفجار را تایید کرد.

خبرگزاری فرانسه در خبری با اشاره به افزایش آمار تلفات اعلام کرد شمار تلفات انفجار امروز کابل به ۴۹ کشته و ۳۰۰ زخمی رسیده است. بیشتر قربانیان غیر نظامیان هستند.

وزارت کشور افغانستان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: حوالی ساعت ۸:۲۵ صبح امروز یک تروریست با استفاده از یک ماشین مملو از مواد انفجاری خود را در چاراهی ذنبق مربوطات حوزه دهم امنیتی شهر کابل منفجر شد که در نتیجه این رویداد ۱۰۰ غیرنظامی ازجمله کودکان و زنان کشته و زخمی شده و بیشتر از ۵۰ وسلیه نقلیه غیرنظامیان نیز تخریب و دچار خسارت شد.

وزارت بهداشت افغانستان آمار جدید از تلفات انفجار کابل را اعلام کرد. بر اساس این اطلاعیه تعداد تلفات انفجار کابل به ۸۰ کشته و بیش از ۳۵۰ زخمی رسیده است.

این خبر در حال تکمیل شدن است…

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان