شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » اولین پاسپورت‌های الکترونیکی برای دانشجویان افغانستانی صادر می‌شود

«نصیر احمد نور» سفیر افغانستان در ایران از آغاز طرح توزیع پاسپورت‌های الکترونیکی همزمان در کابل و در سایر سفارت‌های این کشور به ویژه در تهران در آینده نزدیک خبر داد.

 نصیر احمد نور در گفت‌وگو با رادیو دری اولویت صدور پاسپورت الکترونیکی در ایران را، دانشجویان افغانستانی اعلام کرد.

وی در رابطه با شرایط  مهاجران افغانستانی که فاقد تذکره و نیازمند پاسپورت هستند تصریح کرد: تذکره موضوعی قانونی است و دولت افغانستان پاسپورت را بر اساس تذکره صادر می‌کند.

سفیر افغانستان در ایران افزود: سفارت افغانستان در ایران مشکلات موجود برای مهاجرین که فاقد تذکره و نیازمند پاسپورت هستند به دولت کابل انعکاس و این سفارت موضوع را پیگیری و دولت کابل نیز قول مساعد برای حل این مشکل داده است.

وی با بیان اینکه داشتن تذکره نه تنها برای پاسپورت بلکه برای انجام بسیاری از امور مربوط به مهاجرین الزامی است، تاکید کرد، مهاجرانی که نمی‌توانند برای اخذ تذکره در افغانستان حضور یابند به صورت غیابی و با ارائه مدارکی که در اختیار دارند و همچنین پر کردن فرم‌های مخصوص، درخواست تذکره دهند.

نور افزود: داشتن تذکره نه تنها برای پاسپورت بلکه برای موارد دیگر مورد نیاز است و مهاجرین با درخواست تذکره غیابی و طی مراحل قانونی به اداره نفوس و وزارت امور خارجه افغانستان مراجعه و تذکره خود را دریافت کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان