شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » ایران و پاکستان در کنفرانس صلح افغانستان در مسکو شرکت می‌کنند

«نفیس زکریا» یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی دولتی پاکستان گفت: نمایندگانی از دولت‌های افغانستان، روسیه، چین، هند و تعدادی کشورهای آسیای میانه نیز در دور آتی مذاکرات صلح افغانستان حضور خواهند یافت.

این سخنگو اظهار داشت: پاکستان خود را متعهد به ایجاد صلح و ثبات در افغانستان می‌داند و بر همین اساس، در تمام تلاش‌ها برای کمک به استقرار صلح و ثبات در افغانستان، بطور فعال مشارکت می‌کند. یک افغانستان آرام و با ثبات، به سود پاکستان است.

۲۷ دلو سال گذشته نیز کنفرانس صلح افغانستان به میزبانی مسکو در قالب نشستی ۶ جانبه با حضور نمایندگانی از روسیه، چین، افغانستان، هند، پاکستان و ایران برگزار شد.

هفتم جدی گذشته نیز نشستی ۳ جانبه بین پاکستان، چین و روسیه به میزبانی مسکو برگزار شد.

ایرنا نوشت: سلسله نشست‌های مسکو با موضوع صلح افغانستان که ابتدا با حضور ۳ کشور آغاز شد، در ۲۵ حمل امسال با حضور ۱۲ کشور ادامه خواهد یافت و به نظر می‌رسد روسیه در نظر دارد با وارد کردن تعداد بیشتری از کشورها منطقه به روند این مذاکرات، گام‌های موثرتری را برای بهبود اوضاع افغانستان و از جمله مبارزه با تروریسم به ویژه داعش در این کشور جنگ زده بردارد.

تشدید ناآرامی و تروریسم در افغانستان، بطور بالقوه می‌تواند موجب ایجاد موج ناآرامی و ناامنی در کشورهای آسیای میانه به عنوان حیاط خلوت روسیه شود.

این موضوع یکی از نگرانی‌های منطقه‌ای مسکو محسوب می‌شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان