شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » با دولت در جدال نیستیم و پا درمیانی هم ضروتی ندارد

مجلس نمایندگان افغانستان در ادامه جدال‌ها بین این نهاد قانونگذاری و دولت افغانستان در روند استیضاح وزرای کابینه، می‌گوید که هیچ گونه جدالی با هیچ نهادی ندارد و در این راستا به پادرمیانی نیازی نیست.

«ظاهر قدیر» معاون اول مجلس نمایندگان در نشست امروز دوشنبه اول قوس گفت: روند استیضاح از سوی مجلس پایان یافته و سه قوه باید مطابق قانون عمل کنند.

وی افزود: مجلس هیچ مجادله‌ای با هیچ نهادی ندارد، مجلس سنا گفته که بین دولت و مجلس پادرمیانی می‌کند، نظر خوبی است ولی ما می‌گویم که با دولت در تقابل نیستیم و پادرمیانی هم ضرورت ندارد.

این در حالی است که «فضل هادی مسلم یار» رئیس مجلس سنا روز گذشته گفت: برای کاهش تنش‌ها و جلوگیری از جدال  بین مجلس نمایندگان و دولت پا درمیانی می‌کند.

مسلم یار یادآور شد که تا چندین بار تلاش کرده است که با هیات اداری مجلس افغانستان نمایندگان در این خصوص دیدار کند اما موفق نشده است.

پس از استیضاح ۱۷ وزیر کابینه دولت افغانستان و سلب صلاحیت هفت تن آنان از سوی مجلس در هفته گذشته، دولت افغانستان این تصمیم را نپذیرفته و با ارسال درخواستی در مورد استیضاح غیابی وزرا به دادگاه عالی در خواست شفاف سازی در این زمینه کرده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان