شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » بدهکاران برقی راهی دادستانی می‌شوند/ بهره‌برداری برق ترکمنستان تا سال ۲۰۱۸

«وحیدالله توحیدی» سخنگوی شرکت برق افغانستان با تأکید بر اینکه مردم در بخش استفاده از برق صرفه‌جویی کنند، اظهار داشت: عدم استفاده درست از برق، ۵۰ درصد تعطیلی به‌بار آورده است.

توحیدی گفت: «عبدالرب رسول سیاف»، «نجیب‌الله کابلی» و «ملاتره خیل» از بدهکارانی هستند که بدیهی‌های خود را پرداخت کرده‌اند.

بدهکاران برق به دادستانی معرفی می‌شوند

وی با بیان اینکه هنوز هم برخی بزرگان در کابل و ولایت‌ها بدیهی برق خود را پرداخت نکرده‌اند، افزود: اگر بدهکاران ریاست برق کابل بزودی بدیهی‌های برق خود را نپردازند، ما آنها را به دادستانی معرفی می‌کنیم.

سخنگوی شرکت برق افغانستان با تأکید بر اینکه شهروندان در مصرف برق صرفه‌جویی کنند، تصریح کرد: اگر شهروندان کمتر برق مصرف کنند، برق دائمی خواهد بود و از تعطیلی آن جلوگیری می‎شود.

استفاده نادرست از برق ۵۰ درصد تعطیلی به بار آورده است

وحید توحیدی با بیان اینکه عدم استفاده درست از برق سبب شده تا ۵۰ درصد تعطیلی در برق داشته باشیم، اظهار داشت: مردم باید از بخاری‌های برقی استفاده نکرده و همچنین از ساعت ۵ تا ۸ صبح و از ساعت ۵ تا ۱۰ شب در مصرف برق توجه کرده و کمتر مصرف کنند.

توحیدی با اشاره به شرکت‌های بدهکار ریاست برق افغانستان گفت: اکنون برق این شرکت‌ها قطع بوده و اگر بزودی بدهی خود را پرداخت نکنند، به دادستانی معرفی خواهند شد.

برق وارداتی ترکمنستان تا سال ۲۰۱۸ به بهره‌برداری می‌رسد

وی از بهره‌برداری برق وارداتی ترکمنستان تا سال ۲۰۱۸ نیز خبر داد و افزود: کابل‌های برق وارداتی از ترکمنستان که کار ساخت و ترمیم آن جریان دارد، تا سال ۲۰۱۸ به بهره‌برداری می‌رسد.

سخنگوی شرکت برشنا تصریح کرد: کار ساخت و ‌ساز عبور کابل‌های برق ترکمنستان از «آقینه» تا «مزار شریف»، از «دشت الوان پلخمری» تا «کابل»، از «دوشی» تا «بامیان» و از «پروان» تا «نجراب» جریان دارد که تا سال ۲۰۱۸ پایان می‌یابد.

برق وزارت‌های بدهکار در سال آینده قطع می‌شود

وحیدالله توحیدی گفت: کار عبور کابل‌های برق ترکمنستان از «کابل» تا «خوست» و از «کابل» تا «غزنی» تکمیل شده که حدود ۳٫۲ میلیون خانواده در تمام ولایت‌های ذکر شده تا آخر سال ۲۰۱۸ به این کابل‌ها وصل شده و صاحب برق می‌شوند.

توحیدی با تأکید بر اینکه شهروندان کشور هزینه برق خود را در زمان تعیین شده پرداخت کنند، اظهار داشت: نهاد‎‌های دولتی و وزارت‌خانه‌های کشور در هنگام تخصیص بودجه هزینه برق خود را محاسبه کنند تا در سال آینده از مصرف آن بدهکار نشوند.

وی به نهاد‌های دولتی هشدار داد: در سال ۱۳۹۶ هر وزارتی که بدهکار ریاست برق افغانستان شود، مکلف خواهیم بود تا برق این اداره را قطع کنیم.

پنجشیر، نورستان و پکتیکا صاحب برق می‌شوند

سخنگوی شرکت برق افغانستان (برشنا) با بیان اینکه منابع برقی ما آب، ژنراتور و برق وارداتی است، گفت: اکنون به استثنای ولایت‌های «پنجشیر»، «نورستان» و «پکتیکا» در تمام ولایت‌های افغانستان برق رسیده و مردم از آن بهره‌مند شده‌اند.

وحیدالله توحیدی با بیان اینکه برق وارداتی ترکمنستان ولایت پکتیکا را نیز تحت پوشش قرار خواهد داد، افزود: تا ۲ ماه آینده ۲ مگا ولت برق در ولایت نورستان به بهره‌برداری می‌رسد.

توحیدی در پایان سخنان خود تصریح کرد: اکنون در ولایت پنجشیر ۳۷۰ کیلو ولت برق بادی موجود بوده که با وصل شدن کابل برق ترکمنستان این ولایت نیز تحت پوشش فعالیت‌های شرکت برق افغانستان قرار می‌گیرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان