شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » برخی رسانه‌های افغانستان کلیسای خانوادگی شده‌اند/غرب به دنبال اشغال فرهنگی افغانستان است

رئیس سازمان جهاد فرهنگی با بیان اینکه مردم افغانستان در تقابل با فرهنگ وارداتی هستند، گفت: غربی‌ها می‌خواهند از طریق اشغال فرهنگی سلطه خود را بر افغانستانی‌ها حفظ کنند.

«سیدجعفر عادلی حسینی» رئیس سازمان جهاد فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، برخی رسانه‌های افغانستانی را کلیسا‌های خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: برای برون‌رفت از معضلات و چالش‌ها به فرهنگ وابسته بودن و زورگویی پایان داده و به اصل خود برگردیم.

افغانستان در تقابل با فرهنگ‌های وارداتی

عادلی با بیان اینکه افغانستان از تمدن فرهنگی کهن و درخشانی برخوردار است، ابراز داشت: نابسامانی‌ها و جنگ در کشور سبب بروز مشکلات زیادی شد، اما پس از نشست «بن» با توجه به ظهور رسانه‌ها زمینه‌ای برای فعالیت‌های فرهنگی به میان آمد.

وی فرهنگ وارداتی را عامل نابسامانی‌های موجود افغانستان خواند و گفت: اکنون افغانستان دارای فرهنگ‌های مختلف و چندگانه وارداتی است که مردم با مشکلات ناشی از آن دست و پنجه نرم می‌کند.

غرب به دنبال اشغال فرهنگی افغانستان

رئیس سازمان جهاد فرهنگی اظهار داشت: در گذشته مردم افغانستان با مداخلات نظامی که از سوی برخی کشور‌ها راه اندازی شده بود، مواجه بودند، اما اکنون روش غربی‌ها و اشغالگران تغییر کرده و از طریق تهاجمات فرهنگی می‌خواهند به هدف خود دست یابند.

سیدجعفر عادلی حسینی با اظهار اینکه غربی‌ها و کشور‌های اشغالگر از قدرت مردمی افغانستان هراس دارند، افزود: پخش سریال‌های مبتذل از طریق رسانه‌های دست نشانده غرب مردم را از درون به یک «اندلس» دیگر تبدیل کرده است.

عادلی حسینی در مورد اندلس گفت: اندلس کشوری که ۱۰۰ درصد جمعیت مسلمان داشت، اما مردم آن از سوی بیگانگان اغفال شده و به کشور ۱۰۰ درصد مسیحی تبدیل شد.

رسانه‌های کنونی یا کلیسای خانواده

وی رسانه‌های کنونی را کلیسا‌های خانوادگی خواند و گفت: این کلیسا‌ها هر از گاهی مردم را آزمایش کرده و در برخی موارد اعتقادات آنها را زیر پرسش قرار می‌دهد.

عادلی تصریح کرد: هم‌اکنون اگر نسل جوان فکرهای دین‌ستیزانه را در ذهن خود می‌پرورانند، عامل آن رسانه‌های غرب‌گرای افغانستانی است.

رئیس سازمان جهاد فرهنگی با بیان اینکه غربی‌ها از طریق رسانه‌ها و تهاجمات فرهنگی می‌خواهند به اهداف خود نایل آیند، تأکید کرد: مردم افغانستان بویژه نسل جوان باید به اصل خود برگردند.

حسینی با تأکید بر اینکه ارزش‌های دینی و اعتقادی را ارج بگذاریم، اظهار داشت: فیلم‌هایی که اکنون در رسانه‌ها پخش می‌شود، نابسامانی‌هایی را در خانواده‌ها بوجود می‌آورد که در برخی موارد سبب فروپاشی خانواده‌ها نیز می‌شود.

غربی‌ها اسلام را دین خشن جلوه می‌دهند

سیدجعفر عادلی حسینی در ادامه سخنان خود افزود: غربی‌ها در تلاش خشن جلوه دادن اسلام هستند که نمونه آن ایجاد گروه‌های «طالبان»، «القاعده» و «داعش» است، اما همه می‌دانند که پشت پرده دست‌های در تلاش بدنامی اسلام است.

عادلی حسینی اسلام را دین رحمت و عزت خواند و گفت: جوانان از تلاش‌های غرب تجربه گرفته و به اصل خود که همانا ارج‌گذاری و پیروی از دین اسلام است، برگردند.

وی افزود: اسلام مدرسه فرهنگی بوده و جوانان باید به شعار‌های میان خالی غربی‌ها فریب نخوردند، زیرا بزودی پوچ بودن آن را درک می‌کنند.

عادلی فرهنگ اسلامی را غنی‌ترین فرهنگ عنوان کرد و اظهار داشت: برای احیای فرهنگ ناب اسلامی و افغانستانی باید به گذشته و شخصیت‌های این کشور مرور کرده و از آنها تجلیل کنیم.

حسینی با بیان اینکه از گذشتگان خود تجربه حاصل کنیم، تصریح کرد: ارزش‌های خود را احیا و با برگزاری سیمینار‌هایی راه‌های برون‌رفت از چالش‌های کنونی را پیدا کنیم.

دولت افغانستان به فعالیت‌های فرهنگی توجه ندارد

رئیس سازمان جهاد فرهنگی با ابراز نارضایتی از عدم توجه دولت به فعالیت‌های فرهنگی گفت: دولت افغانستان توجه خاصی به فعالیت‌های فرهنگی ندارد، به همین دلیل نظام قدرت‌طلبی و زورگویی در کشور حاکم شده است.

سیدجعفر عادلی حسینی افزود: اگر بخواهیم مکانی را به نام یک شخصیت فرهنگی نامگذاری کنیم، انجام چنین کاری ممکن نیست، زیرا هیاهویی برای برآورده شدن آن وجود ندارد و نمی‌توان بدون قدرت و زور به آن خواست‌ دست یافت.

حاکمیت فرهنگ زورگویی در افغانستان

وی با اظهار اینکه اکنون فرهنگ زورگویی در افغانستان حاکم است، تأکید کرد: دولت باید بر اساس شایسته‌سالاری نظام را به پیش ببرد و به زورگویی پایان دهد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کسانیکه شایستگی و لیاقت دارند، قربانی تبعیضات قومی می‌شوند که خود نشان‌دهنده وجود هرج و مرج در جامعه جاری است.

عادلی با بیان اینکه ۳ دهه گذشته افغانستان زیر بنای فرهنگی نداشته، ابراز داشت: در این سال‌ها فقط زیربنای نظامی‌گری درافغانستان تقویت شده است.

از وابستگی خود را نجات دهیم

وی با تأکید بر اینکه مردم خودسازی کنند، اظهار داشت: مردم افغانستان عیب‌های خود را شناسایی و به حل آن بپردازند.

رئیس سازمان جهاد فرهنگی با اظهار اینکه فعالیت‌های فرهنگی در افغانستان به دلیل وابستگی‌ها دچار تزلزل شده، گفت: فعالان فرهنگی نباید از طریق وابستگی‌ها فعالیت فرهنگی کنند، زیرا کشور‌های خارجی از همین طریق کار‌های اطلاعاتی خود را دنبال می‌کنند.

این فعال فرهنگی در پایان سخنان خود تصریح کرد: در فعالیت‌های فرهنگی باید بدون وابستگی عمل کنیم، زیرا وابسته بودن یعنی اطلاعات بیگانه بودن که این خود نشانه پستی و حقارت است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان