شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » به سیاستمداران بگویید بر سر ما بمب نریزند

این روزها عکسی با نوشته قابل تاملی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و در آن دو کودک آواره را در کنار چادری نشان می‌دهد که نشان از مظلومیت و غربت و افول ارزش‌های انسانی است.

دو برادری که بدور از منافع سیاسی قدرت‌های بزرگ در راه‌اندازی جنگ‌ها با صمیمت همدیگر را بغل کرده و به لنز دوربینی خیره شده‌اند که با چشمان معصوم به دنیا می‌گویند که از جنگ و خونریزی و آوارگی خسته شده‌اند.

« اگر می‌خواهید که مهاجران وارد کشورتان نشوند، به سیاستمدارانی رای ندهید که بمب بر سر مردم بی‌گناه بریزند» نوشته‌ی بسیار ساده و قابل تامل از ریشه و بحران مهاجرت که امروز دنیا با آن دست و پنچه نرم می‌کند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرد: بیش از نیمی از آوارگان جهان را کودکان تشکیل می‌دهند.

سازمان ملل متحد در تازه ترین گزارش اعلام کرده که جنگ و خشونت در کشورهایی مثل افغانستان و سوریه باعث شده است که رکورد جدیدی در شمار پناهجویان و آوارگان داخلی در سراسر جهان ثبت شود.

براساس آمار این سازمان شمار مهاجران و بیجاشدگان داخلی در سراسر جهان تا پایان سال ۲۰۱۵ میلادی به ۶۵،۳ میلیون تن رسیده است. در سال ۲۰۱۴ این رقم به ۶۰ میلیون آواره می رسید که بلندترین آمار آوارگان را در سطح جهان پس از جنگ جهانی دوم نشان می داد.

بنظر می رسد که وقت آن است که دنیا از زاویه جدیدی به بحران مهاجران نگاه کند و بجای اینکه آنها را مشکل بداند سعی کند با در نظر گرفتن واقعیت‌های جنگ این مردمان را در آغوش خود جای دهد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان