شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » بیش از صد کارخانه کشمش‌پاکی در هرات ساخته می‌شود

مسوولین زراعت ولایت هرات می‌گویند ده‌ها کارخانه کشمش‌پاکی در ولایت هرات ساخته می‌شود.

بشیراحمد احمدی آمر امور زراعتی اداره ریاست زراعت ولایت هرات می‌گوید که در سال آینده ۱۵۰ کارخانه کشمش‌پاکی در این ولایت ساخته می‌شود.
به گفته آقای احمدی پول ساخت این کار خانه‌ها در بودجه سال‌آینده در نظر گرفته شده و قرار است در بهار ۱۳۹۵ عملا کار ساخت ۱۵۰ کار خانه آغاز شود.
آقای احمدی در حالی از ساخت این کارخانه‌ها خبر می‌دهد که در سال گذشته نیز ۹۰ کشمش خانه در ولایت هرات ساخته شده بود.
گفته می‌شود که در حال حاضر ده‌ها تن در ولایت هرات در کارخانه کشمش‌پاکی که سال گذشته ساخته شده بود مصروف کار هستند و با ساخت ۱۵۰ کشمش‌پاکی دیگر نیروی کار بیشتری در این بخش جذب کار می‌شوند.
گفته شده که کارخانه‌های جدید با معیار‌های پیشرفتۀ تولید کشمش مجهز هستند که با پروسس آن کشمش افغانستان به کشور‌های بیرون صادر می‌شود.
افغانستان بیشتر کشمش خود را به کشور‌های هند، ایران، امارات متحده عربی و عراق صادر می‌کند.‌
پیش از این مسوولان در وزارت تجارت کشور گفته بودند که اگر دولت با تاجران و سرمایه‌داران همکاری کنند آنان حاضر هستند که در بخش فرآورده‌های زراعتی در داخل افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.
ولایت هرات از جمله ولایت‌های به شمار می‌رود که باغ‌های انگور در آن به شکل گسترده وجود دارد و همه‌ساله در این ولایت جشن انگور برگزار می‌شود.
گفته می‌شود که در حال حاضر به دلیل نبود برنامه دولت در بخش صادرات انگور، بیشتر باغ‌داران در این ولایت انگور های‌شان را تبدیل به کشمش می‌کنند.
در همین‌حال آقای احمدی گفته است که این کشمش خانه‌ها در ولسوالی‌های مختلف هرات ساخته می‌شود تا سهولتی باشد برای باغ‌داران در این ولایت.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان