شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » ترامپ از برجام تا انزوای بین المللی

از مدتها قبل به اینطرف بود ،که چشم ها به طرف ترامپ رئیس جمهور آمریکا دوخته شده بود و گوش ها منتظر شنیدن آنچه که نه تنها منتظرین نمیدانستد که چه خواهد گفت که خود ترامپ هم نمیدانست که چه باید بگوید که درشان رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا باشد.
زمان، حرکت طبیعی خودش را طی مینمود تحلیل ها و تفسیر های متفاوت امکان هر احتمال را بعید نمیدانست.
نگرانی ترامپ و طرفدارانش به تدریج تبدیل به استرس و دغدغه میگردید. دنیا شاهد بود و رسانه هم رصد می نمودند و صاحب نظران باشک وتردید پیش فرض هایی برای شان ترسیم نموده و سیاست مداران در اندیشه توجیهات متناسب به آنچه را رئیس جمهور آمریکا عنوان میکند بودند .
خلاصه هرکس متناسب به نگاه وقرائتی که نسبت به موقعیت رئیس جمهورآمریکا داشت، انتظارداشتند تامتناسب به تلاش و زحمات تیم کاری کشورهای عضو برجام موضع جامع منطبق با زحمات انجام شده در برجام را اتخاذ نمایند. سرانجام انتظار ها به سر آمد . لحظه ورود رئیس جمهور آمریکا در پشت میز خطابه با اندکی تاخیر فرا رسید.
آقای ترامپ بعنوان رئیس جمهور آمریکا استراتیژی آمریکا را در رابطه با جمهوری اسلامی ایران اعلام نمود که نه تنها ایران وجامعه بین المللی بلکه ملت آمریکا هم یقین به بی خردی او پیدا کردند.
ضربان قلب و عصبانیت غیر قابل کنترل ترامپ سخنان او را آن چنان منعکس نمود. که دور از شان رئیس جمور  ومردم آمریکا بود.
ترامپ بابیان این مطلب که: (من وقتی رئیس جمهورشدم یک بازنگری در سیاست خارجی نمودم ، در رابطه با ایران یاغی صحبت می کنم وامروز آنرا اعلام میکنم )
همین که گفت امروز آنرا اعلام می کنم صحبت از عملیات حزب الله علیه آمریکا نموده می گوید: برجام بدترین توافق است وصحبت از تحریم های جدید علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نموده واز واژه و کلماتی استفاده میکند که توهین به ملت آمریکاست.
با توجه به عدم درک ترامپ از محتوا وعمق کلمه استراتژی سیاسی بخود اجازه میدهم که به خاطر عدم درک صحیح و مناسب ترامپ بعنوان رئس جمهور ایالات متحده آمریکا از استراتیژی ، همدردی خودرا با ملت و سیاست مداران خبره و کار کشته آمریکا اعلام نمایم .
برای اعلام همدردی اشاره به پاسخ بوعلی سینادر رابطه با سوالی مبنی بر اینکه جناب بوعلی سینا بفرمایید که شما از چه می ترسید؟
بوعلی فی البداهه پاسخ داده میگوید : از گاو می ترسم. زیرا گاو شاخ دارد و عقل ندارد.
واقعیت صحبتهای شخص ترامپ قبل از اینکه بیان سیاست استرا تیژی کشورش به نسبت ایران باشد نادیده گرفتن تیم کاری کشورهای ایست که برنامه برجام را کارشناسی نموده امضاء نموده اند.
برای تثبیت ادعای خود قبل از گذشت بیست وچهار ساعت اعلام استراتیژی ترامپ در رابطه با ایران شمارا به مطالعه مطالب رسانه های بین المللی دعوت می کنم.
روزنامه اشپیگل نوشته میکند که :رئیس جمهور آمریکا با سیاست هایش جهان را نا امن کرده است.
خبر گزاری فرانسه : ترامپ در تصمیم اش در مورد بر جام منزوی شده است تنها اسرائیل وعربستان از او حمایت کرده است.
رئیس دفتر سازمان پول: در مورد حرف ترامپ و محدود نمودن ایران می گوید نیازی به تغیر در مورد ایران نمی بینم.
روانشناسان آمریکایی در تظاهرات خواستار بر کناری ترامپ شدند.
رئیس اتحادیه ا روپا در مخالفت با ترامپ از برجام و موضع ایران حمایت کرد.
روز نامه المساء : ترامپ با سخنانش در مورد برجام قدرتهای دیگر را در تنگنا قرار داد.
هلاری کلنتون وزیر اسبق خارجه آمریکا : سخنان ترامپ پایان اعتبار آمریکا بود. ما تحقیر شدیم.
جانکری : ترامپ با تایید نکردن بر جام تصمیم خطر ناکی گرفت.
پایگاه تحلیلی ( این فکت) انگلیس : ترامپ بااتخاذ سیاست ضد ایرانی ، اروپا را به سخره گرفت.
روسیه : سیاست ضد بر جامی آمریکا ، اشتباه راه بردی است.
معاون دبیر کل حزب الله لبنان: ترامپ با عهد شکنی درصدد جبران اشتباه آمریکاست.
دمشق: آمریکا قابل اعتماد نیست با ایران اعلام همبستگی می کنیم.
رسانه های یونانی به نقل از سیاست مداران وتحلیل گران آمریکایی نوشت: آمریکای تحت ریاست ترامپ هر روز منزوی تر میشود.
هشدار هفتاد شخصیت سیاسی اروپایی علیه سیاست های ترامپ: هر اقدام یک جانبه آمریکا علیه بر جام خطای فاحش است.
ترامپ به عوض تعیین استراتیژی سیاسی آمریکا علیه ایران فقط به صحبت های گذشته و تکراری پرداخته است .
واگر چنانچه قبول کنیم مطلبی و یا موضع جدید در صحبت هایش بوده باشد با جرئت می توان گفت چیزی جز بد اخلاقی واتهام های تکراری نبوده است. چیزیکه دوست و دشمن فکر میکرد وانتظار داشتند ، ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا مطلبی برای گفتن دارد بیچاره ترامپ که آبروی سالها تلاش و زحمات آمریکا را نقش بر آب نمود. بیچاره تر از ترامپ عربستان سعودی واسرائیل است که فکر میکردند ترامپ با تفنگ پر به سنگر علیه ایران می آید.اما دیده شد که تفنگ خالی بود!
به موازات درماندگی اسرائیل وعربستان سعودی حامیان سینه چاک ایالات متحده آمریکا سرافگنده و شرمسار از گفته ها ی ترامپ گردیده بگونه که نه زمینه برای دفاع کردن ازترامپ را دارند و نه روی برای بر گشتن و نه زبان برای مخالفت کردن!
اینجانب سیاست ترامپ را آغاز شمارش معکوس حاکمیت آمریکا نه درجهان که در داخل آمریکا میدانم که اگر چنانچه ادامه یابد جهان شاهد فروپاشی آمریکا در برابر اراده جهانی خواهد بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان