شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » تعامل بین شاعران فارسی‌زبان در سفر به افغانستان

مدیر مرکز آفرینش‌های حوزه هنری با اشاره به حضور مثبت شاعران ایران در سفر به کابل و تعامل با شاعران افغانستانی گفت: شاعران مهاجر افغانستانی در چند دهه اخیر در ایران پیشرفت قابل توجه‌ای داشته‌اند که باعث امیدواری است.

«علیرضا قزوه» مدیر مرکز آفرینش‌های حوزه هنری در گفت‌وگو با خبرنگار سایت فارس افغانستان با اشاره به سفر اخیر جمعی از شاعران ایران به کشور افغانستان گفت: در محفل شعر شاعران کابل حضور پیدا کردیم که جمعی از شاعران مهاجر نیز در این محفل حضور داشتند، از ایران «سیدرضا محمدی» از شاعران مهاجر در آنجا مسئولیت اتحادیه نویسندگان افغانستان را به عهده دارند، این جای امیدواری دارد که شاعران مهاجر این پیشرفت را در طول این سال‌ها داشته‌اند.

 مدیر مرکز آفرینش های حوزه هنری با اشاره به حضور شاعران در هرات، گفت: در شهر هرات در انجمن ادبی که ۱۰۰ شاعر حضور داشتند شرکت کردیم این شاعران تعامل خوبی با شعر ایران و شعر انقلاب دارند، فضای شعر انقلاب ایران فضای خوب و صمیمی بود لذا این فعالیت‌ها باید تقویت شود.

وی با اشاره با جشنواره شعر فجر امسال که در ۲ کشور افغانستان و تاجیکستان که گروهی از شاعران به آن سفر کردند، خاطرنشان کرد: این اتفاق مبارک در جهت تعامل بین کشور‌های فارسی زبان تأثیرگذار است.

قزوه با اشاره به فعالیت‌های ادبی شاعران و نویسندگان مهاجر افغانستانی در ایران، بیان کرد: مهاجران افغانستان در ایران برنامه جشنواره قند فارسی به طور تخصصی در اسفند (حوت) ماه دارند آنها از نظر برگزاری جشنواره در ایران مشکلی ندارند، در ۵ استان ایران، شامل تهران، خراسان رضوی، قم، فارس و اصفهان محافل ادبی شاعران مهاجر افغانستانی برگزار می‌شود و جلسات شعر تخصصی دارند، شاعران مهاجر تعامل خوبی با شعر ایران برقرار کرده‌اند که باعث پیشرفت شاعران افغانستان در ایران بوده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان