شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » تیم کریکت ۱۹سال افغانستان با شکست پاکستان قهرمان جام آسیا شد

 تیم ملی کریکت زیر ۱۹ سال افغانستان توانست در پایان دیدار رقابت های جام آسیا، با تفاوت ۱۸۵ دوش تیم ملی پاکستان را شکست بدهند و ، برای نخستین بار در تاریخ کریکت افغانستان، قهرمان رقابت‌های جام آسیا شد.

در پایان این دیدار، اکرام علی‌خیل، با درخشش در بخش بیتینگ از سوی کادر فنی برگزاری این رقابت‌ها، لقب بهترین بازیکن میدان را به دست آورد.

در این دیدار، نخست بازی را در بخش بیتینگ، بازیکنان تیم ملی ۱۹ سال کریکت افغانستان آغاز کردند و توانستند در ۵۰ آور بازی، با از دست دادن ۷ بازیکن، ۲۴۸ دوش را برای پاکستان هدف تعیین کنند.

برای تیم ملی ۱۹ سال کریکت افغانستان، اکرام علی خیل درخشید و توانست ۱۰۷ دوش  را به سود تیم خود انجام دهد، در مقابل، در بخش بالینگ برای تیم ملی ۱۹سال پاکستان، محمد موسا درخشید و توانست ۳ بازیکن افغانستان را از میدان بازی بیرون کند.

در مقابل، ملی پوشان کریکت پاکستان، بازی را در بخش بیتینگ بد آغاز کردند و نتوانستند هدف داده شده ملی پوشان کریکت افغانستان را برآورده سازند و در نهایت بازی را با تفاوت ۱۸۵ دوش به ملی پوشان افغانستان واگذار کردند.

در بیتینگ، برای تیم ملی کریکت پاکستان، محمد تاحا، توانست ۱۹ دوش را به سود تیم خود انجام دهد. در مقابل، در بخش بالینگ، برای تیم ملی ۱۹ سال افغانستان ، مجیب زدارن توانست پنج بازیکن حریف را از میدان بازی بیرون کند و کریکت بازان افغانستان با این پیروزی توانستند در تاریخ کریکت این کشور، برای نخستین بار جام رقابت های آسیا را به دست بیاورند.

درست پس از پیروزی تیم ملی کریکت ۱۹ سال کشور، عبدالله عبدالله، رییس اجراییه دولت وحدت ملی در صفحه تویترش برنده شدن تیم کریکت را تبریک گفت و گفت:  من بسیار افتخار می کنم که برنده شدن تاریخی تیم کریکت ۱۹ سال را در برابر پاکستان در بازی های جام رقابت‌های آسیا، تبریک بگویم.

ملی پوشان افغانستان توانستند در رقابت‌های گروهی خود امارات، پاکستان و در دیدار نیمه نهایی، نپال را شکست بدهند در دور پیش این رقابت‌ها، کریکت بازان افغانستان در دیدار نیمه نهایی مقابل هند تن به شکست داده بودند و از ادامه این رقابت کنار رفته بودند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان