شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » داعش زیر نام مهاجر در سراسر افغانستان جابجا می‌شود

معاون نخست مجلس نماینده گان می‌گوید که گروه داعش برنامه‌یی خطرناکی برای گسترش فعالیت‌های شان در افغانستان دارد و نیز این گروه می‌کوشد که زیرنام مهاجر در سراسر افغانستان جا‌بجا شود.

درهمین حال شماری از نماینده‌گان مجلس چگونگی پیکار حکومت در برابر داعشیان را پرسش بر انگیز می‌دانند و می‌گویند که اگر حکومت برای نابودی این گروه بی‌درنگ اقدام نکند، به زودی به یک چالش بزرگی مبدل خواهد شد.

معاون نخست این مجلس می‌گوید که که گروه داعش برای گسترش فعالیت‌های شان زیر نام مهاجر در بخش‌های گونه‌گون جابجا خواهند شد.

وی گفت: «داعش این گونه برنامه دارد که درهر ولسوالی‌های افغانستان دوصد فامیل درلباس جابجا شوند، و حتا اگر حکومت برای شان خانه هم ندهند باید پول بپردازند.»

درهمین حال شماری دیگری از نماینده‌گان مجلس می‌گویند که هم اکنون گروه داعش در بخش‌های گونه‌گون کشور سرگرم فعالیت و سرباز گیری استند.

عبید الله بارکزی، عضو مجلس نماینده‌گان، گفت: «زیرنام داعش که هم اکنون هفتصد و پنجا نفر در پچیراگام از سوریه وعرب آمده اند. هم اکنون سه مرکز آموزشی که استادان چیچینی درس می‌دهند درلوگر است. هم اکنون در سه ولسوالی زابل داعش فعالیت دارد این همه از کدام راه میایند.»

سید علی کاظمی، عضو مجلس نماینده‌گان، گفت: «داعش دربعضی از ولایات در صدد تقویت پایگاه و قرارگاه‌های شان استند. درخاورمیانه در سوریه دیگر برای آنان جا نمانده است اکنون درافغانستان می‌خواهند بیایند.»

نماینده‌گان مردم در مجلس همچنان از بی‌پروایی حکومت برای جلوگیری از دامنه فعالیت‌های این گروه سخت انتقاد می‌کنند.

عارف رحمانی، عضو مجلس نماینده‌گان، گفت: «جنگ‌های فرقه‌یی درافغانستان سازماندهی می‌شود وما هم صرفا در این بسنده می‌کنیم که ملت افغانستان بیدار وهوشیار استند.»

عبدالظاهر قدیر، معاون نخست مجلس نماینده‌گان، گفت: «این همه ارتش، پولیس، نیروهای امنیتی و نیروهای خاص در ننگرهار است. یک ونیم ماه می‌شود که داعش پس زده نمی‌تواند آیا نمی‌تواند ویا نمی‌کند این یک پرسش است.»

مجلس نماینده‌گان هشدار می‌دهد که اگر حکومت برنامه‌های بهتری را در پیکار با این پدیده روی دست نگیرد، اوضاع در کشور از این هم بدتر خواهد شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان