شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » دختران رباتیک افغانستان برنده جایزه «کنراد» شدند

دختران رباتیک افغانستان برنده جایزه «کنراد» شدند.

همچنین در ماه جدی سال جاری نیز، دختران رباتیک افغانستان برنده جایزه «اجازه رویا داشتن» در جشنواره فیلم ساینس، در شهر سانتا باربارا در ایالت کالیفرنیا آمریکا شدند. در این جشنواره محققین علوم و فیزیک از کشور آمریکا شرکت کرده بودند.

پیشتر نیز دختران رباتیک افغانستان برای شرکت در نشست هوش مصنوعی عازم کشور هلند شده بودند.

این در حالی است که دختران رباتیک افغانستان در مسابقات رباتیک آمریکا موفق به کسب مدال نقره شجاعت شده بودند و کسب این مدال با استقبال شهروندان افغانستانی مواجه شد.

دختران رباتیک افغانستان که از یک تیم شش نفره تشکیل شده است در یک سال اخیر مدال‌های پر افتخاری را از کشورهای مختلف به خانه آورده‌اند.

حضور دختران رباتیک افغانستان در برنامه و جشنواره‌های مختلف جهانی چهره دیگری از توانایی دختران افغانستان را به نمایش گذاشتند.

جامعه علمی افغانستان بارها از عدم حمایت دولت از استعدادهای جوان انتقاد کرده‌اند، علی‌رغم آن، رشد و کسب مقام‌های علمی توسط جوانان افغانستان در سطح جهانی توانسته است نام افغانستان را در میان کشورهایی قرار دهد که از لحاظ علمی و ترقی در جایگاهی مناسب قرار دارند.

در یک سال اخیر این چندمین مدال است که دختران رباتیک افغانستان بدست می‌آوردند و بنام افغانستان ثبت می‌کنند.

به گزارش افق، رودابه نوری، فاطمه قادریان، سمیه فاروقی، کوثر روشن، لیدا عزیزی و یاسمن یاسین‌زاده، اعضای تیم رباتیک افغانستان را تشکیل می‌دهند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان