شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » در صورت تکرار حملاتی نظیر قندوز در پیمان امنیتی با امریکا و سازمان ناتو بازنگری صورت می گیرد

کمیسیون امور دفاعی و امنیت داخلی سنا از مجلسین خواست در صورت تکرار حملاتی چون جنایت قندوز از سوی نیروهای خارجی تحت عنوان حمایت قاطع باید روی پیمان امنیتی با امریکا و سازمان ناتو بازنگری صورت گیرد.

کمیسیون امور دفاعی و امنیت داخلی پارلمان کشور، حادثه المناک ولایت قندوز که منجر به شهادت ۳۱تن از افراد بیگناه اعم از اطفال و بانوان و مجروحیت ۲۶تن دیگر گردید را یک جنایت جنگی و ضدبشری دانست.

در این جلسه ، اظهارات مقامات محلی مورد انتقاد قرار گرفت و قرارشد تا در این رابطه مقامات مسئول امنیتی جهت استجواب به کمیسیون فراخوانده شوند .

از سویی به دلیل عمق فاجعه از مجلسین شورای ملی خواسته شد در صورت تکرار چنین حملاتی از سوی نیروهای خارجی تحت عنوان حمایت قاطع باید روی پیمان امنیتی با ایالات متحده امریکا و سازمان ناتو بازنگری صورت گیرد.

در بخش دیگر این جلسه روی مشکلات بیجاشدگان ولایت هلمند که تعدادشان به ۱۸هزار خانواده می رسد مباحثی صورت گرفته خاطرنشان گردید : برای آنان از سوی نهادی های ذیربط کمک صورت نگرفته است که با فرارسیدن موسم سرما ایجاب می کند تا حکومت به وضعیت آنان رسیدگی لازم نماید.

اعضای کمیسیون ، تجاوزجنسی از سوی اکرم زارع قوماندان امنیه ولسوالی زارع ولایت بلخ بالای دو تن از بانوان به شدت محکوم گردیده ، تصمیم اتخاذ شد تا در این مورد با مقامات وزارت امورداخله صحبت های لازم صورت گیرد.

طبق معمول شکایت شماری از باشندگان ولایت هلمند علیه مدیر مبارزه با تروریزم قوماندانی امنیه آن ولایت که وی را در جرایم گوناگون دخیل دانسته اند؛ مورد بررسی قرارگرفت و از وزارت امور داخله خواسته شد تا در این مورد مطابق به قوانین نافذه عمل نمایند.

قابل ذکراست که در این جلسه وزرای کار و امور اجتماعی ، شهدا و معلولین، صحت عامه و معارف به کمیسیون دعوت گردیده بودند که ایشان نمایندگان خویش را به کمیسیون ارسال نموده بودند که ازسوی کمیسیون پذیرفته نشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان