شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » دشمنان خیال خام تفرقه‌افکنی بین افغان‌ها را به گور خواهند برد

کریم خلیلی رییس شورای عالی صلح افغانستان در مراسمی در شهر کابل گفت که دسیسه تروریستان برای ایجاد تفرقه قومی- مذهبی در افغانستان ناکام خواهد بود و مردم افغانستان دیگر به روزهای تاریک گذشته بر نخواهند گشت.

خلیلی افزود، حملات تروریستی اخیر نشان می دهد که دشمنان قسم خورده مردم افغانستان به دنبال دامن زدن به اختلافات قومی- مذهبی اند اما مردم افغانستان با پیام وحدت، همدلی و برادری، مشت محکم به دهن این بدخواهان زدند.

وی تصریح کرد: دیگر به روزهای تاریک گذشته برنمی کردیم، گذشته باید مایه عبرت ما باشد تا بتوان از آن درس گرفت که چگونه می توان آینده روشن داشت و از بحران ها عبور کرد.

رییس شورای عالی صلح بار دیگر از مخالفان مسلح خواست تا به پروسه صلح افغانستان بپیوندند.

خلیلی افزود: جنگ راه حل نیست به هیچ طرف، نه برای مردم افغانستان و نه برای مخالفان؛ و صلح هم به معنای شکست یک طرف یا تسلیم شدن یک طرف نیست، صلح بُرد بُرد دو طرف است.

وی تاکید کرد که اگر مخالفان مسلح بر این باورند که از طریق جنگ می توانند به اهدافشان برسند در اشتباه بزرگی به سر می بردند.

خلیلی از اعلام تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی از سوی کمیسیون مستقل انتخابات استقبال کرد و گفت که انتخابات آینده باید انتخاباتی شفاف و عادلانه و به دور از مداخله زورمندان باشد.

وی افزود: کمیسیون انتخابات، حکومت و تمامی نهادهای مسوول باید برای برگزاری یک انتخابات شفاف و عادلانه از هیچ کوششی دریغ نکنند و مسوولیت‌هایشان را با جدیت انجام دهند.

رییس شورای عالی صلح افغانستان انتقادها و اعتراض های مدنی را حق قانونی شهروندان خواند و گفت که این انتقادها نباید به معنی سقوط و نابودی نظام باشد و نباید روشی در پیش گرفته شود که با قانون اساسی و ارزش های دموکراسی در تضاد باشد.

آقای خلیلی همچنان تاکید کرد که حکومت هم نباید هر اعتراض و خواست برحق و مدنی شهروندان را به تلاشی در راستای نابودی نظام تعبیر کند.

وی، از تمامی احزاب و شخصیت های جهادی و ملی خواست تا در راستای بیرون رفت افغانستان از بحران های فعلی، یکجا و یکصدا در کنار هم قرار بگیرند.

رییس شورای عالی صلح تاکید کرد که اگر احزاب و شخصیت های جهادی و ملی افغانستان بخواهند می توانند تمامی دسیسه های دشمنان را خنثی کرده و راه حل معقول برای افغانستان پیدا کنند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان