شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » دولت وحدت ملی سیاست مشخصی برای مبارزه با طالبان ندارد

رئیس بنیاد شهید مسعود در افغانستان در گفتگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس با اشاره به دخالت‌های آمریکا از آغاز تهاجم به افغانستان، گفت: تعیین تکلیف کردن‌های آمریکا در افغانستان از زمان حامد کرزی تا دوره اشرف غنی حتی در تدوین قانون اساسی افغانستان در کل تحمیلی است و سیستم آمریکایی در افغانستان اجرا شد که نتیجه  آن چیزی جز ناکامی نبوده است.

وی افزود:  پس از سپری شدن ۱۶ سال افغانستان باز هم به نقطه اول خود رسیده است که نه تنها حضور و کمک‌های آمریکایی‌ها به ما کمک نکرده بلکه مشکلات، بحران‌ها و تروریسم چند برابر شده است  و وی خطاب به آمریکایی‌ها گفت: بگذارید تا مردم افغانستان در یک روند ملی خود تصمیم گیرنده کشور خود باشند.

مسعود گفت: افغانستان نیاز به یک تعادل دارد، متاسفانه افغان‌ها در داخل و خارج تعادلی درست ندارند که این درست برنامه آمریکایی‌ها است که افغانستان در یک بی تعادلی قرارداشته باشد تا از این آب گل آلود ماهی بگیرند و  با این برنامه‌های تحمیلی آمریکایی‌ها، افغانستان تبدیل به میدان رقابت‌های کشورهای ذینفع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد:  تنها راه افغانستان برای رسیدن به یک ثبات و آرامی، رسیدن به یک تعادل در روابط داخلی و خارجی خود است مانند دوره‌های روس و انگلیس درافغانستان که با تفاهم این ۲ کشور افغانستان به یک تعادل و آرامش نسبی دست یافت اما او در حال حاضر تمام دستاوردهای افغانستان را شکننده توصیف می‌کند.

مسعود علت کشتار مردم بیگناه درافغانستان، نظامی ناکارآمد، رکود اقتصادی و گسست‌های اجتماعی در افغانستان را نبود یک دولت ملی دانست و گفت: دولت  وحدت ملی به جای ایجاد یک دولت ملی در حال حاضر پس از گذشت سه سال مشغول تقسیم کرسی‌های دولتی است.

احمد ولی مسعود حتی دولت وحدت ملی را در مبارزه با طالبان و موضع دولت در قبال طالبان را از دخالت‌های آمریکا و دستورات تحمیلی خارجیها دانست و گفت: هرچند بارها گفته شده که دولت سیاست روشن دارد در قبال طالبان اما بر روی کاغذ یک چیز نوشته شده و در گفتارهم چیز دیگری شنیده می‌شود  و  تنها راه رسیدن به یک نتیجه مطلوب ایجاد یک دولت ملی با موضع قوی است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان