شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » راه‌های ولایت‌های مرکزی به کابل باز شد

اعلام کرد: راه‌های مواصلاتی کابل به ولایت‌های مرکزی مانند «بامیان» و «دایکندی» از مناطق مختلف ولایت «میدان وردک» بازگشایی شده است.

راه‌های ولایت‌های مرکزی به کابل باز شد

وی افزود: در جریان زمستان سال جاری برف سنگین در ولایت میدان وردک بارید که به همین دلیل چندین بار راه ساکنان بامیان و دایکندی به کابل بسته شده بود.

منگل با تأکید بر اینکه ۳ روز پیش نیز این راه به دلیل بارش برف سنگین از منطقه «کوتل حاجیگگ» بسته شده بود، گفت: این کوتل با تلاش مسئولان محلی ولایت‌های میدان وردک و بامیان دوباره به روی تردد خودروها باز شده است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تلاش‌های مسئولان این ولایت جهت بازگشایی راه‌ها از وجود برف، گفت: در برخی مواقع ما به مسافران اجازه سفر نمی‌دادیم، زیرا مناطقی که احتمال ریزش بهمن وجود داشت را ما پیش‌تر شناسایی می‌کردیم.

از وقوع یک فاجعه بزرگ جلوگیری کردیم

عبدالرحمن احمدی با بیان اینکه در جریان روزهای اخیر یک هیئت دولتی در «کوتل حاجیگگ» به دلیل بارش برف سنگین گیر کرده بودند، گفت: این هیئت شامل مقامات وزارت کشور، ولایت میدان وردک و ولایت بامیان بودند.

وی تصریح کرد: مجموع کسانی که در کوتل حاجیگگ گیر کرده بودند به ۶۳ نفر می‌رسید که تنها ۱۷ تن آنها افراد غیرنظامی و غیردولتی بودند.

سخنگوی والی میدان وردک با تأکید بر اینکه این افراد پس از ۲۴ ساعت با تلاش مسئولان ۲ ولایت میدان وردک و بامیان از اسارت برف نجات یافتند گفت: ما با این کار خود از وقوع فاجعه‌ای بزرگ جلوگیری کردیم.

وی همچنین خاطر نشان کرد: رئیس جمهور افغانستان در تماسی با والی میدان وردک از این اقدام مسئولان محلی استقبال کرده است.

تنها یک نفر به دلیل سرمای هوا کشته شده است

احمدی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ریزش برف در میدان وردک، گفت: در زمستان سالجاری در تمام شهرستان‌های میدان وردک برف باریده است.

وی در مورد تلفات و خسارات ناشی از بارش برف در این ولایت، گفت: سرمای هوا و بارش برف خوشبختانه تلفات زیادی نداشته، تنها یک نفر در شهرستان «نرخ» میدان وردک در نتیجه آن کشته شده است.

عبدالرحمن احمدی در پایان سخنان خود اعلام کرد: تاکنون آمار خسارات ناشی از بارش برف سنگین و بهمن‌های اخیر در میدان وردک مشخص نشده است.

ولایت‌های مرکزی افغانستان از جمله ولایت‌های سردسیر افغانستان است که ساکنان آن همه ساله شاهد تلفات جانی و خسارات مالی هنگفتی هستند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان