شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » روز زن، در جوامع اسلامی و اهل کتاب، باید منسوب به یکی از زنان آسمانی باشد

خداوند متعال به مقتضی حکمت بالغه خویش، هر ازگاهی انسانهای بزرگ، تربیت شدگان مکتب آسمانی و زمینیان ملکوتی، مانند پیامبران، امامان معصوم وهمچننین علما و دانشمندان، اعم از قشر زنان و مردان را برای نجات بشریت، از ورطه هلاکت و سقوط به ظهور می رساند.
سناتور سیدمحمد سعیدی گفت، در طول تاریخ بشریت و درشرایط بسیار حساس وخطرناک زندگی انسانها، دیده می شود که ابراهیم و موسی، عسی و محمد ظهور کرده است وکاخ ستمگری فرعونها و نمرودها را درهم فرو ریخته و شاخ کبر ونخوت ابوجهلها و ابو سفیانها را شکسته است.
به گفته وی، در ادامه خط انبیا و پیشوایان معصوم(ع) علما و دانشمندان بزرگی مانند سید جمال الدین افغانی، سید قطب، رشید رضا، عبده و امام خمینی(ره) ظهورکرده و برستمگریها و بیداد گریهای قلدروان و زورگویان عصر و زمان خود پایان داده است.
درقرن معاصر وجود حضرت امام خمینی(ره) بدون اغراق، نعمتی ازسوی خداوند بود، که نه تنها ایران بلکه دنیای اسلام را از لبرالیزه شدن و سقوط درکام استکبار جهانی نجات داد.
او افزود: امام خمینی (ره) که درشهر خمین یکی ازآستان ایران از دامن مادر پاک به نام بی بی هاجر دیده به جهان گشود، درحقیقت فرشته نجاتی بود که آینده درخشان و پر از امید و آرزوها را برای مردم ایران وجهان اسلام نوید میداد.
به باور وی، اتفاق ولادت حضرت امام خمینی(ره) با سالروز ولادت دخت گرامی پیامبر(ص) حضرت فاطمه زهرا(س) بسیاری از مسایل را در ذهن انسان متبادر می سازد و یقیناً این حسن اتفاق خالی از حکمت نخواهد بود.
او تأکید کرد: نوعی تشابه وسنخیت میان مبارزه حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت امام خمینی(ره) وجود دارد.
به عقیده وی، همانطوریکه مبارزه حضرت زهرا(س) جاویدان و ماندگار شد و با مخفی کردن قبرش پیروزی حق برباطل را برای همیشه ثبت تاریخ نمود، انقلاب اسلامی، به رهبری اما خمینی(ره) نیز بهترین الگوی مبارزاتی ماندگار است.
همانگونه که فاطمه زهرا(س) به خصوص پس از رحلت پدر بزرگوارش درعرصه های سیاسی و اجتماعی پا به پای همسر عزیزش حضرت امام علی(ع) گامهای ثابت و استوار برمیداشت، حضرت امام خمینی نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با تاسی به جده ی کرامش، سهم بزرگی درفعالیتهای سیاسی و اجتماعی برای زنان قائل شد.
او افزود: در ابتدا امر برخیها گمان می کردند که حکومت آخوندی دست زنان را از سیاست و اجتماع کوتاه می کند، اما برعکس اما خمینی اعلام کرد که زنان با حفظ حجاب اسلامی و رعایت دستورات دینی، می توانند درتمام صحنه ها حضور داشته باشند.
سناتور علاوه کرد: حضرت امام خمینی(ره) براساس دستورات اسلام و قرآن، زنان را قشرعظیم از جامعه میدانست وبرای اعاده حقوق آنان برمبنای دین تاکید داشت.
آقای سعیدی که به مناسبت فرا رسیدن ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و همچنین ولادت حضرت امام خمینی(ره) صحبت می کرد افزود: از دید امام، زنان می توانند درتمام ابعاد زندگی با مردان همنوا و هماهنگ حرکت کنند.
او، درادامه سخنان خود با اشاره به ولادت فاطمه زهرا(روز زن) گفت: کشورهای استعماری درطول تاریخ فرهنگ خود را بالای جوامع بشری به خصوص مسلمانان خواب رفته تطبیق کرده اند و حتی به اعتقادات و باورها و ارزشهای دینی و ملی مسلمین دخالت کرده اند و تلاش نموده اند که با تقدیس و جلوه دادن روزهای واهی مانند روز زن و… روزهای تاریخی مسلمانان را به دست فراموشی بسپارند.
او با ابراز اینکه هرچند ما به روز زن احترام داریم، اما درکشورهای اسلامی به خصوص جامعه تشیع، روز زن باید منسوب به یکی از زنان برگزیده تاریخ اسلام باشد. او همچنان گفت: اگرغربیها به خصوص پیروان کتاب آسمانی واقعاً به زن احترام قائل هستند باید حد اقل روز ولادت حضرت مریم را روز زن انتخاب کنند.
وی تاکید کرد: مسلمانان باید با تاسی به فرمایشات امام خمینی(ره) و دستورات دین، زنانی را الگو و سرمشق قرار دهند که دراسلام از مقام و مرتبه بالای برخوردار هستند.
او با اشاره به وضعیت فرهنگی کنونی کشور گفت: مردم افغانستان، فرهنگ بیگانه را عملاً برخود تحمیل کرده اند و با تجلیل از ۸ مارچ به عنوان روز زن عمداً به ساز غربیها می رقصند.
او درپاسخ به اینکه که چگونه می توان این اندیشه و تفکر را تغیر داد و روز زن را منسوب به یکی از زنان مسلمان کرد گفت: این کار نیاز به یک خیزش عمومی فکری دارد.
سعیدی همچنان گفت: از دولت افغانستان که ۸ مارچ را روز میداند انتظار نمی رود که یک روزی شعار حضرت فاطمه زهرا(س) را بلند کند، اما مردم و به خصوص علمای دین و تحصیل کرده ها وظیفه دارند که تغییر مثبت را دراین ارتباط بوجود بیاورند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان