شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » شورای امنیت ملی افغانستان توهین به «حامد کرزی» را محکوم کرد

امنیت ملی افغانستان روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «حامد کرزی» از شخصیت های تاریخ ساز، تاثیرگذار و قابل احترام تاریخ معاصر کشور است و اجازه نخواهد داد که این افراد به رفتارهای نادرست خود ادامه دهند.

شماری از شرکت کنندگان در آئین سالگرد برهان الدین ربانی روز جمعه گذشته نهم میزان شعار «مرگ بر حامد کرزی» سر دادند.

کرزی شخصی را که با صدای بلند شعار «مرگ بر حامد کرزی» را شروع کرده بود، به‌سوی خود فراخواند و وی را در آغوش گرفت و به وی گفت که دشمنان افغانستان نمی توانند ما را به جان هم بیندازند. سپس آن شخص نیز از کرزی عذرخواهی کرد.

امنیت افغانستان، شعاردهندگان علیه کرزی را وابسته به دستگاه‌های اطلاعاتی خارجی و بیگانه پرست معرفی کرده و افزوده است که حلقه‌هایی در این کشور تلاش‌های زنجیره‌ای وسیعی را برای ترور شخصیت بزرگان افغانستان آغاز کرده‌اند و ملت و دولت افغانستان اجازه نخواهند داد که این عده از حامیان خارجی خود منفعت‌های سیاسی کسب کنند.

امنیت ملی افغانستان افزوده است: حامد کرزی شخصیت مورد احترام مردم و شخص «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری بوده و میزبانان مراسم سالگرد ربانی، مسئول حفظ احترام مهمانان خود بودند و باید مانع از بروز چنین رفتارهایی می شدند.

حزب جمعیت اسلامی به رهبری «صلاح الدین ربانی» وزیر امور خارجه افغانستان و فرزند «برهان الدین ربانی»، بانی مراسم سالگرد رئیس جمهوری پیشین و شورای عالی صلح افغانستان بوده است.

در این بیانیه که در صفحه فیسبوک شماره امنیت ملی افغانستان منتشر شده، آمده است: این حزب هرگونه ارتباط با افرادی که شعار مرگ بر کرزی را سردادند، رد کرده است.

امنیت ملی افغانستان تاکید کرده است که این اقدام از سوی حلقه‌های مشخصی صورت می‌گیرد که مورد حمایت دستگاه اطلاعات خارجی هستند و حرمت رئیس جمهوری پیشین افغانستان را که به عنوان میهمان به مراسم دعوت شده بود، به گونه‌ای تاسف بار زیرپا گذاشتند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان