شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » صادرات زعفران افغانستان افزایش می‌یابد

«عبدالکریم نیازی» مسوول اتحادیه زعفران کاران در هرات  با اشاره به افزایش کاشت زعفران و علاقه مندی کشاورزان به این طلای سرخ افغانستان گفت: این کار خود سبب شده نشستی با حضور زعفران کاران در افغانستان از ولایت‌های کابل، بلخ و کشاورزان و شرکت‌های فعال زعفران در هرات برگزار کنیم تا همکاری‌ها بیشتر از گذشته ادامه یابد که این کار خود سبب افزایش صادرات زعفران در افغانستان خواهد شد.

وی افزود: پس از این کشاورزان و سرمایه گذاران در بخش زعفران در یک برنامه واحد با یکدیگر در تماس خواهند بود و زعفران افغانستان از این به بعد پس از تهیه در یک جا جمع آوری شده و به کشورهای خارجی که نیازمند زعفران افغانستان هستند صادر خواهد شد.

«شیر احمد رشیدی» رئیس اتحادیه ملی زعفران کاران افغانستان گفت: در حال حاضر زعفران افغانستان به کشورهای اروپایی، آمریکا، هند و کشورهای عربی صادر می‌شود و قرار است تا در آینده نزدیک این طلای سرخ افغانستان به کشور چین صادر شود.

رشیدی خاطرنشان کرد: اگر سرمایه گذاران در بخش رعفران و کشاورزانی که خصوصی کار می‌کنند به صورت واحد با یکدیگر کار کنند و میزان تولیدات خود را با یکدیگر به اشتراک گذارند تا آمار درستی به دست آید، در آینده نزدیک ما علاوه بر کشورهای حاضر که از طلای سرخ افغانستان استفاده می‌کنند می‌توانیم میزان صادرات را به کشورهای دیگر نیز افزایش دهیم.

در حال حاضر زعفران افغانستان بعنوان یکی از بهترین نمونه‌های زعفران در جهان شناخته شده است اما نبود دستگاههای پیشرفته برای بسته‌بندی استاندارد زعفران یکی از چالش‌های عمده بر سرراه تولید این محصول است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان