شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » طالبان از ۳ سال قبل با روسیه و چین ارتباط برقرار کرده است

«سید محمد اکبر» یکی از فرماندهان اسبق طالبان در مصاحبه با «کومسومولسکایا پروادا» روابط این گروه با روسیه و چین را تأیید کرده و گفت: طالبان با نمایندگان روسیه و چین از ۳ سال قبل در قطر و امارات متحده عربی دیدارهای داشتند.

اکبر در این زمینه گفت: ما تلاش کردیم که دیدار خود با نمایندگان مسکو و پکن را مخفی نگه داریم اما این موضوع آشکار شد و ما را چند بار دیگر نیز به روسیه دعوت کردند.

این فرمانده اسبق طالبان در ادامه با بیان اینکه طالبان از روسیه پشتیبانی سیاسی می‌خواهند نه حمایت مالی گفت: اگر روسیه به ما پول و سلاح کمک کند، مناسبات مسکو با مردم افغانستان خدشه‌دار خواهد کرد، زیرا کمک‌های نظامی دخالت در مسائل داخلی افغانستان محسوب می‌شود.

وی افزود: طالبان با روسیه زمانی سازش کرد که مسکو مرزهای کشورهای مستقل مشترک‌المنافع را ناامن احساس کرد و این باعث شد که طالبان و کرملین با هم توافق کنند.

اکبر با اشاره به اینکه افغانستان همیشه با مردم روسیه مناسبات خوبی داشته، گفت: زمانی درک کردیم که روسیه بدون کمک طالبان و طالبان بدون کمک روسیه نمی‌توانند به صلح در افغانستان دست یابند، رو به سازش آوردیم.

وی ادامه داد: طالبان همه مرزهای سابق شوروی را مرز روسیه می‌داند و می‌تواند امنیت این مرزها را تأمین کند.

اکبر در رابطه با حضور داعش در افغانستان گفت: این گروه محصول آمریکا برای رسیدن به اهداف این کشور در عراق و سوریه است.

وی افزود: داعش در افغانستان با هدف انتقال بی‌ثباتی در آسیای مرکزی، ایجاد خطر برای روسیه و خودنمایی در منطقه ایجاد شده است.

این فرمانده سابق طالبان در پایان گفت: برخی از اعضای این گروه از اتباع قرقیز، ازبک، قزاق، تاجیک و روسیه می‌باشند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان