شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » ظاهر قدیر نایب اول مجلس نمایندگان افغانستان شد

مجلس نمایندگان افغانستان در دومین هفته از آغاز سال ششم کاری خود، عبدالظاهر قدیر نایب دور قبلی مجلس را مجددا انتخاب کرد.

براساس خبرنامه امروز شنبه، ۲۲ حوت (اسفند) در نشست امروز، عبدالظاهر قدیر و همایون همایون برای احراز کرسی نایب اول مجلس با هم رقابت کردند.

آقای قدیر در این جلسه با کسب ۱۳۸ رای موفق شد تا کرسی نایب اول مجلس افغانستان را احراز کند و آقای همایون نیز با به دست آوردن ۳۶ رای از راهیابی به این سمت محروم شد.

برای نایب دوم نیز هیچ یک از نامزدها موفق به گرفتن رای لازم نشد و رقابت برای مشخص شدن نایب دوم میان نعمت الله غفاری و محمد نذیر احمدزی برای جلسه بعدی مجلس موکول شد.

در نشست های قبلی نیز عبدالروف انعامی به عنوان منشی و عرفان الله عرفان به عنوان نایب منشی مجلس نمایندگان انتخاب شده بودند.

ظاهر قدیر، از چهره های با نفوذ سیاسی در شرق افغانستان است.

او در یک سال گذشته همواره از منتقد اقدامات نیروهای امنیتی افغانستان و دولت مرکزی این کشور درمقابل نیروهای موسوم به دولت اسلامی (داعش) در ولایت ننگرهار بود.

در یک اقدام بی‌سابقه در دسامبر سال گذشته، مقام های محلی اعلام کردند که نیروهای شبه نظامی محلی وابسته به ظاهر قدیر، ۵ جنگجوی گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) را در این ولسوالی سر بریدند.

آقای قدیر در مورد سربریدن ۵ عضو داعش به بی بی سی گفت: “شما چه فکر می‌کنید، شما را سرببرند، کودک شما را سر ببرند، شما برایشان حلوا پخته می‌کنید؟ در جنگ حلوا تقسیم نمی‌شود، در جنگ کشته می‌شوند.”

آقای قدیر به عنوان یکی از منتقدان صریح اللهجه حکومت مرکزی افغانستان شناخته شده است.

آقای قدیر پسر حاجی عبدالقدیر فرمانده فقید مجاهدین سابق در ولایت ننگرهار است که ۱۴ سال پیش و زمانی که وزیر فواید عامه و معاون رئیس جمهور کرزی بود، در کابل ترور شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان