شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » ظرفیت نیروهای آمریکایی در افغانستان افزایش یابد

فارن پالیسی گزارش داد: ژنرال جان آلن که یکی از حامیان هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکاست می‌گوید باید ظرفیت نیروهای آمریکایی در افغانستان توسعه یابد.

ژنرال «جان آلن» فرماند پیشین نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان می‌گوید که باید رییس جمهور آینده آمریکا روند خروج نیروها از افغانستان را متوقف سازد وبه جای آن ظرفیت نیروهای آمریکایی دراین کشور را بیشتر سازد و حتی نیروهای بیشتری به این کشور بفرستد.

فارن پالیسی نوشت: ژنرال جان آلن که یکی از حامیان هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری پیشروی آمریکاست می‌گوید باید ظرفیت نیروهای آمریکایی درافغانستان توسعه یابد.

جان الن که هیلاری کلینتون را در سخنرانی کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در ماه ژوئیه همراهی می‌کرد، بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ به عنوان فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو درافغانستان ایفای وظیفه می‌کرد.

وی بعداً به عنوان نماینده ویژه آمریکا در امور مبارزه با گروه تروریستی داعش انتخاب شد و درسال ۲۰۱۴ میلادی ازخدمت نظامی دست کشید؛ آلن می‌گوید که باید کلینتون تلاش‌هایش را به منظور باثبات ساختن افغانستان بیشتر سازد.

این ژنرال آمریکایی که در آستانه پانزدهمین سالگرد حمله نظامی آمریکا در افغانستان و طولانی‌ترین جنگ درتاریخ این کشور درموسسه بروکینگز صحبت می‌کرد از رییس جمهور آینده آمریکا خواسته که حضورش درافغانستان را گسترش دهد.

افغانستان ارزش جنگیدن ندارد

اما نظرسنجی‌های انجام شده در سال‌های گذشته نشان می‌دهد که اکثر آمریکایی‌ها به این نظراند که جنگ افغانستان ارزش جنگیدن را ندارد.

در ادامه این گزارش آمده است: جان الن می‌گوید جنگ درافغانستان با مشکلات منابع روبروست اما ابراز اطمینان می‌کند که هیلاری کلینتون تلاش های لازم را برای ایجاد ثبات در کشور بیشتر خواهد ساخت.

جان الن گفته با تعداد کنونی نیروهای آمریکایی در افغانستان که رقم این نیروها به ۸ هزار و ۴۰۰ نفرمیرسد و حتی اگر رییس جمهور آینده آمریکا تعداد این نیروها را افزایش دهد و در قابلیت و ماموریت آنان تغییراتی به وجود بیاورد، من باور دارم که ما تمام دستاوردهایی را که به دست آورده‌ایم حفظ خواهیم کرد و وضعیت را تغییر خواهیم داد.

در سال ۲۰۰۹، میلادی هیلاری کلینتون تاکید بیشتر بر افزایش نیروهای آمریکایی نسبت به باراک اوباما در افغانستان داشت و درنهایت این کار منجر به نزاع سازمانی در آمریکا گردید.

آلن گفت: در واقع تصمیم وی برای حمایت از کلیتنون دراین زمینه تاثیراتی خودش را داشته است.

وی می‌گوید که هیلاری کلینتون از راه‌های متفاوت از من به عنوان فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان حمایت کرد.

فساد اداری، بزرگترین تهدید برای افغانستان

ازسوی دیگر جان آلن گفته که بزرگترین تهدید برای ثبات سیاسی در افغانستان فساد اداری در این کشور است.

وی گفته که من فکر می‌کنم که فساد اداری در افغانستان نسبت به تهدید طالبان و پاکستان بیشتر ثبات سیاسی این کشور را تهدید می‌کند و آینده ثبات سیاسی در افغانستان وابسته به مبارزه جدی با این فساد اداری گسترده ازسوی حکومت افغانستان می‌باشد.

ازسویی هم این فرد پیشین شماره یک نظامیان آمریکایی در افغانستان می‌گوید که طالبان بیشترین کمک‌های مالی‌شان را از کشورهای حاشیه خلیچ فارس به دست می‌آورند.

ژنرال جان الن افزود: شماری زیادی از افراد کلیدی در کشورهای خلیچ فارس حضور دارند که طالبان را حمایت‌های بزرگ مالی می‌کنند و طالبان به این کمک‌های مالی سخت نیاز دارند.

با آغاز درگیری‌های داخلی در سوریه در تابستان سال ۲۰۱۲ میلادی سطح کمک‌های مالی به طالبان کاهش یافته بود و طالبان در تابستان همان سال با دشواری‌های سختی مالی مواجه بودند اما با آن هم کمک‌های مالی به این گروه ادامه داشت.

پناهگاه‌های امن تروریست‌ها در پاکستان

با این همه ازدید جان الن پناهگاه‌های امن گروه‌های تروریستی ازجمله طالبان در پاکستان چالش‌ها در افغانستان را بیشتر ساخته است.

وی افزود:درکنار حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان باید پناهگاهای امن گروه‌های تروریستی ازجمله طالبان وشبکه حقانی در پاکستان را از بین ببرد چون این پایگاه امن گروه‌های تروریستی در پاکستان چالش‌ها در افغانستان را بیشتر ساخته است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان