شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » مجددی خطاب به دولت افغانستان: در حادثه تورخم مقابله به مثل کنید

«صبغت‌الله مجددی» با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به درگیری‌های اخیر تورخم اعلام کرد: آی‌اس‌آی و نظامیان پاکستان با این حرکات بی‌باکانه خود می‌خواهند بین ۲ ملت برادر و مسلمان افغانستان و پاکستان اختلاف‌افکنی کنند و به روابط نیک و برادری این ۲ ملت همسایه صدمه رسانند.

]«صبغت‌الله مجددی» اولین رئیس جمهور دولت اسلامی افغانستان و رهبر جبهه نجات این کشور، با انتشار بیانیه‌ای به درگیری‌های اخیر در مرز «تورخم» واکنش نشان داده است.

در این بیانیه آمده است: متاسفانه تجاوز نیروهای مرزی پاکستان به خاک و نیروهای مرزی ما کماکان تکرار می‌شود.

من این اندازه صبر و حوصله دولت و نیروهای دلیر مرزی افغانستان در قبال این تجاوزهای پاکستان را که ناشی از دستورات دستگاه فاسد آی‌اس‌آی و عده‌ای از ژنرال‌های این کشور است، به خیر و صلاح نمی‌بینم و روش «مقابله به مثل» را به بزرگان دولت توصیه می‌کنم.

لذا من عکس‌العمل اخیر نیروهای قهرمان مرزی کشور عزیز ما و دفاع مشروع آن‌ها را در قبال تجاوز ارتش پاکستان در خط مرزی «تورخم» نه تنها تقدیر می‌کنم،بلکه همین روش را به خیر و صلاح می‌دانم تا درس عبرتی باشد به سردمداران ‌آی.‌اس.آی و ارتش پاکستان.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: من همواره اظهار داشته‌ام  که دستگاه اطلاعاتی نامیمون منطقه(آی‌اس‌‌آی) همواره سبب دردسر برای فرد فرد افغانستانی‌ها شده و نمی‌گذارند نفسی راحت بکشیم.

در حالی‌که خوب می‌دانند افغانستانی‌ها در مقابل تجاوز بیگانگان متحدد و همگام‌اند. جنایت‌های آی‌اس‌آی مانند آفتاب روشن است که از شر این دستگاه حتی ملت برادر پاکستان نیز راحت نبوده و رنج می‌برند.

آی‌اس‌آی و نظامیان پاکستان با این حرکات بی‌باکانه خود می‌خواهند بین ۲ ملت برادر و مسلمان افغانستان و پاکستان اختلاف‌افکنی کنند و به روابط نیک و برادری این ۲ ملت همسایه صدمه رسانند.

این بیانیه می‌افزاید: نظامیان پاکستان بدانند که افغانستانی‌ها یک وجب از خاک خود را به دست دیگری نمی‌دهند؛ نباید فراموش کرد که با استفاده از فرصت در ایام جهاد در بعضی مناطق دیده شده پاکستان بر حریم افغانستان پیشروی کرده است، من در آن زمان هم درمقابل این تجاوزات به دولت پاکستان شدیداً اعتراض کرده‌امد.

در انتهای این بیانیه آمده است: همچنین به سردمداران نظامی پاکستان هشدار می‌دهم که به تکرار همچین اعمال خطیر دیگر مبادرت نورزند و گرنه ملت ما در قبال این تجاوزاتشان آرام ننشسته و یکپارچه و مصمم از خاک خود دفاع خواهند کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان