شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » مراسم تقدیر از خطاط و هنرمند افغانستانی «محمد مهدی میرزایی» برگزار شد

اولین نشست از سلسله برنامه‌های تقدیر از نخبگان فرهنگی،هنری افغانستان با عنوان «دیدار آشنا» با حضور خیلی عظیمی از فرهیختگان، شخصیت‌های هنرمند، جامعه ادبی و نویسندگان مهاجر، جامعه قرآنی و ورزشی مهاجرین، معلمان و مدیران مدارس ویژه افغانستان در ایران، اعضای انجمن‌های مختلف فرهنگی مهاجرین برگزار شد.

 

دیدار آشنا به دنبال معرفی نخبگان مهاجر در عرصه‌های مختلف است

در این مراسم «روح‌الله‌قاسمیان» سردبیر سایت افغانستان خبرگزاری فارس فعالیت‌های این خبرگزاری در حوزه افغانستان و مهاجرین،اهداف و برنامه‌های خبری این سایت خبری را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه محفل تقدیر از نخبگان فرهنگی هنری افغانستان در آینده به مراتب با برنامه‌ریزی بهتر برگزار خواهد شد، گفت: هدف اصلی این برنامه معرفی نخبگان مهاجر افغانستانی در ایران است چرا که این قشر نخبگان به ویژه هنرمندان مغول مانده‌اند، اعتقاد داریم که معرفی چهره‌های ماندگار هنری مهاجرین، اثرات خوبی در جامعه ایران و افغانستان خواهد داشت.

سردبیر سایت افغانستان خبرگزاری فارس افزود: برنامه‌های آتی دیدار آشنا با تشکیل یک شورای سیاست‌گذاری برای انتخاب هنرمند‌ان، فرهیختگان در قشرهای مختلف برگزار خواهد شد و خبرگزاری فارس در سایر استان‌های مهاجرنشین نیز این نشست‌ها را ادامه خواهد داد.

وی خاطر نشان کرد: هدف و نیت خبرگزاری فارس از راه اندازی سایت افغانستان و فعالیت در این حوزه، تقویت نگاهها به موضوع افغانستان و مهاجرین در دو جامعه ایران و افغانستان، تغییر نگاهها به کشور افغانستان و همچنین معرفی بخش‌های پنهان، واقعیت‌ها و ظرفیت‌های معرفی نشده کشور افغانستان به مخاطبان است. اینکه فرهنگ، تاریخ، تمدن و عظمت و شکوه افغانستان معرفی شود.

سردبیر سایت افغانستان خبرگزاری فارس اظهار داشت: خدا را شاکریم که با راه اندازی سایت افغانستان در خبرگزاری فارس تحرکی مفید و سازنده در عرصه رسانه‌ای ایران ایجاد و تا حدودی نیز نگاه رسانه‌های افغانستان به ایران و مهاجرین نیز در مسیر صحیح قرار گرفت.

همچنین در اولین محفل «دیدار آشنا» از «محمد مهدی میرزایی» هنرمند افغانستانی تقدیر شد و تمبر یادبود رسمی جمهوری اسلامی ایران نیز از این هنرمند افغانستانی با حضور «سید نظام‌الدین موسوی» مدیر عامل خبرگزاری فارس رونمایی شد.

این برنامه با سخنرانی استاد احمدی از اساتید فرهیخته جامعه مهاجر افغانستان، اجرای موسیقی و هم‌خوانی توسط گروه نوای آشنا، سخنرانی مدیرعامل خبرگزاری فارس، و در نهایت اهدای لوح سپاس به استاد میرزایی و عکس یادگاری شرکت کنندگان به پایان رسید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان