شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » مرگ و میر مادران افغان هنگام زایمان افزایش یافته است

«فیروزالدین فیروز» وزیر بهداشت افغانستان در هفتمین کنفرانس علمی که توسط موسسه پزشکی فرانسه با عنوان «زندگی سالم و ارتقاء رفاه» برای مادران و کودکان در کابل برگزار شده بود، گفت: تحقیقات این وزارت در سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد که در هر ۱۰۰ هزار مادر هنگام زایمان، ۷۰۰ تن آنها جان خود را از دست می‌دهند.

فیروز در این کنفرانس گفت: هدف شماره ۳ اهداف توسعه پایدار سازمان ملل‌متحد (SDG3)، زندگی سالم و ارتقاء رفاه است که با این حال موضوع  سلامت با کیفیت برای همه ما مهم است.

گزارش‌ سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که در هر ۱۰۰۰ کوک ۹۷ نفر آنها بر اثر سوء تغذیه می‌میرند که ۵۰ درصد آن را مرگ و میر و معلولیت‌ها آنان شکل می‌دهد.

در گزارش آمده است، در هر ۲ ساعت یک زن به دلیل مشکلات بارداری جان خود را از دست می‌دهند.

وزیر بهداشت افغانستان افزود: ۴۰ درصد مردم افغانستان از سوء تغذیه مزمن رنج می برند و این امر سبب می‌شود که مادران نتوانند نوزادان سالم به دنیا بیاورند.

وی گفت: ۴۰ درصد مردم افغانستان به خدمات درمانی دسترسی ندارند و دسترسی وزارت بهداشت به ۵۰ درصد مراکز خدمات درمانی در شهرستان‌های افغانستان  بسیار محدود شده‌ است.

افق نوشت: در این کنفرانس یک روزه ۳۰۰ متخصص درمانی، مقام‌هاى دولتی ، نمایندگان کشورهاى کانادا و فرانسه، موسسات غیردولتى ملى- بین المللى و بنیاد آغاخان شرکت کرده بودند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان