شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » مسعود: در حکومت وحدت ملی برنامه‌ی سرکوب هراس‌افگنان وجود ندارد

احمد ضیاء مسعود نماینده ویژه ی رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومت داری خوب از راهبرد نظامی حکومت آشکارا انتقاد می‌کند و می‌گوید که برنامه‌ی سرکوب هراس افگنان در حکومت وحدت ملی وجود ندارد.

این سومین مقام بلند پایه‌ی حکومت وحدت ملی است که از راهبرد نظامی حکومت وحدت ملی آشکارا انتقاد می‌کند و می‌گوید که به باور وی حکومت سیاست سرکوب گرانه در برابر هراس‌افگنان ندارد.

احمد ضیاء مسعود اظهارداشت: “من واقعا نمی‌فهمم که همین جنگ بازهم یک جنگ فرسایشی است یا یک جنگ فیصله کن و این را بازهم مثل سالی که گذشت تداوم می‌دهیم و هر روز شهید داده می‌رویم یا واقعا ما می‌خواهیم که تروریست‌ها را سرکوب کنیم؛ متأسفانه من می‌بینم که پلان سرکوب وجود ندارد”.

نماینده ویژه‌ی رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومت داری به امضای تفاهم نامه دندغوری ولایت بغلان اشاره می‌کند و می‌گوید که دادن امتیاز به طالبان به درد سر بزرگی مبدل شده است که اکنون حکومت توان پس گیری این بخش را ندارد.

این مقام حکومت تصریح کرد: “ریش سفیدان واسطه شدند و طالبان هم همانجا بودن که ما خود امنیت را می‌گیریم و هیچ کدام مشکل نیست و حکومت برایشان امتیاز داد و گفت که ما کار نداریم.

حال ببنید که پایه‌های برق را زده اند، و جنگجویان چچینی، ازبک‌ها و پنجابی‌ها را در دهنه‌ی غوری آورده اند و صوف‌های بسیار کلان تعمیر کرده‌اند، استحکام‌های بسیار جدی را به وجود آورده‌اند و حال زور خود ما نمی‌رسد که منطقه را دوباره بگیریم و ۱۰ یا ۱۲ روز است که مردم کابل بی برق مانده است”.

آقای مسعود سیاست های کنونی حکومت وحدت ملی را در تأمین امنیت کشور ناتوان می‌داند و بر ایجاد یک شورای بزرگ فرماندهان جهادی زیر نام شورای مقاومت تأکید می‌کند.

احمدضیا مسعود نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومت داری خوب تأکید کرد: “با این پالیسی‌های کژدار و مریضی که متأسفانه فعلا وجود دارد، من بسیار بعید می دانم که ما بتوانیم از طریق نهادهای امنیتی؛ امنیت را در کشور تأمین کنیم، بنابراین پیشنهاد میکنم که یک شورای مقاومت باید ایجاد شود و مجاهدان گردهم بیایند”.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور حکومت داری خوب از دو روز بدینسو در ولایت تخار است و درباره اوضاع کنونی کشور با فرماندهان پیشین مجاهدان رایزنی می‌کند، آقای مسعود می‌گوید که فرماندهان جهادی باید در تمامی ولایت‌های کشور بسیج شوند و در کنار نیروهای دولتی در برابر مخالفان مسلح دولت برزمند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان