شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » مسعود: ۲۰۱۶ سال پایانی فعالیت طالبان است

احمدضیا مسعود، نماینده ویژۀ رییس جمهور در اصلاحات و حکومتداری خوب می‌گوید که طالبان امسال نفس‌های آخرشان را می‌کشند. آقای مسعود در حالی این مطلب را بیان می‌کند که بیشتر از ده روز از حملۀ طالبان بر ریاست محافظت از رجال برجسته نمی‌گذرد.
آقای مسعود که در مراسم بزرگداشت از بیست‌وچهارمین پیروزی مجاهدین در برابر قشون سرخ زیر نام «پاسداری از ۸ ثور؛ درخشانترین صفحۀ تاریخ معاصر افغانستان» سخنرانی می‌کرد، از شهروندان و سیاستمداران می‌خواهد تا همه‌باهم در برابر گروه‌های هراس‌افگن بایستند.
به گفتۀ مسعود هرنوع انعطاف‌پذیری در برابر گروه‌های هراس‌افگن سبب از دست‌دادن جغرافیای افغانستان می‌شود. نماینده ویژۀ رییس جمهور می‌گوید که مبارزه در برابر فعالیت‌های طالبان نیازمند یک مقاومت ملی است.
او با یادآوری از جنگ‌های داخلی، پاکستان را ریشۀ تمام رویدادهای وخیم و ناامنی‌ها در کشور می‌داند. مسعود می‌گوید که در برابر پاکستان به عنوان کشوری که امنیت افغانستان را مختل می‌کند، باید مبارزه کرد.
نمایندۀ ویژۀ رییس جمهور از سران حکومت می‌خواهد تا از فرماندهان جهادی استفاده کنند و آنان را به حاشیه نرانند.
به گفتۀ آقای مسعود، بارها گفته است که طالبان به صلح علاقه‌یی ندارند، اما حکومت توجهی به این موضوع نکرده و حتا این گفته‌ها به برخی‌ها در ساختار حکومت برخورده است.
او با حمایت از گفته‌های رییس جمهور مبنی بر اعدام زندانیانی که به جرم دست‌داشتن در حملات تروریستی زندانی شده اند، می‌گوید، تمام آنانی که امنیت را به چالش می‌کشند باید اعدام شوند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان