شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » مناسبات سیاسی و اقتصادی افغانستان با کشورهای آسیای مرکزی تقویت شود

سفیر اتحادیه اروپا در کابل در دیدار با مقامات وزارت امور خارجه افغانستان بر تقویت مناسبات سیاسی و اقتصادی این کشور با کشورهای آسیای مرکزی تأکید کرد.

«فرانس مایکل میلیبن» سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان در دیدار با مقامات افغان ضمن تأکید بر تأمین صلح و ثبات در افغانستان گفت که مناسبات سیاسی و اقتصادی افغانستان باید با کشورهای آسیای مرکزی تقویت شود.

وزارت امور خارجه افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «حکمت خلیل کرزی» معاون سیاسی این وزارت‌خانه با هیئت اتحادیه اروپا با حضور میلیبن در وزارت امور خارجه این کشور دیدار کرد.

در این نشست، دو طرف بر تأمین و تحکیم صلح و ثبات در افغانستان، آغاز روند صلح و توافقنامه انجام شده با حزب اسلامی حکمتیار، بازگشت مهاجرین افغان از پاکستان، مذاکرات صلح با طالبان، مبارزه با افراط‌گرایی منطقه‌ای و تروریسم بین‌المللی بحث و تبادل نظر کردند.

پیشرفت‌های اخیر دولت افغانستان در عرصه‌های تکمیل پروژه‌های بزرگ اقتصادی، تقویت مناسبات سیاسی و اقتصادی افغانستان با کشورهای آسیای میانه، نقش مهم کشورهای این حوزه مانند ترکمنستان و ازبکستان در تحکیم بخش اقتصادی و تجاری و تصمیم‌ها و نتایج مؤثر کنفرانس بروکسل در مورد افغانستان از محورهای دیگر این نشست بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان