شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » موزه ملی افغانستان گنجینه بزرگ تاریخی و فرهنگی است

«عبدالله عبدالله»، رییس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان، صبح امروز سه شنبه، ۴ میزان از  موزه ملی افغانستان دیدار کرد.

رییس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان در این دیدار که مسوولان وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان حضور داشتند، پس از بازدید از بخش‌های گوناگون گفت: آثار تاریخی، نسخه‌های خطی و مینیاتوری موزه ملی افغانستان، گنجینه بزرگ فرهنگی و تاریخی ماست.

عبدالله، آثار خطی، نسخه‌های تاریخی، عکس‌ها و کتاب‌های موجود در موزه ملی را در سطح منطقه کم نظیر خوان و از کارکنان موزه ملی که در دوره‌های مختلف به حفظ میراث فرهنگی و تاریخی افغانستان پرداختند، تشکر کرد و گفت: ماموران موزه ملی  با صداقت و وطن‌دوستی به پاسداری از میراث فرهنگی و تاریخی کشور پرداختند.

وی، به مسوولان موزه ملی گفت که برخی آثار خطی و نسخه‌های تاریخی نزد وی موجود است و  آن را به موزه ملی می‌سپارد و از شهروندان کشور و نهادهای دولتی خواست که آثار تاریخی و نسخه‌های خطی خود را در موزه ملی ثبت نمایند.

عبدالله، به مسوولان وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان دستور داد تا مشکلات موزه ملی را بررسی کرده و با  وی در میان بگذارند تا به آنها رسیدگی شود.

بیش از  ۹۰۰۰ نسخه خطی، ۱۰۰ هزار اسناد تاریخی و ۵۰ هزار قطعه عکس تاریخی و هزاران جلد کتاب به زبان‌های مختلف از قرن اول هجری و پیش از آن، در موزه ملی افغانستان موجود و این موزه در سال ۱۳۵۶ افتتاح شده است

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان