شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » نشست پاکستان، روسیه و چین با موضوع افغانستان در مسکو برگزار می‌شود

«نفیس‌زکریا» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: معاون وزیر امور خارجه این کشور هفته آینده برای شرکت در نشست سه جانبه با روسیه و چین هفته آینده در تاریخ ۲۷ دسامبر مصادف با ۷۷ دی به مسکو سفر خواهد کرد.

مذاکرات سه جانبه پاکستان، روسیه و چین در سطح معاون وزیر امور خارجه و با محور افغانستان در مسکو برگزار می‌شود.

به گزارش دیلی اکسپرس، روسیه از نفوذ داعش در افغانستان نگران است و سعی دارد با کمک پاکستان و چین ضمن حل این مشکل نقش فعال در مذاکرات صلح ایفا کند.

به گزارش وزارت امور خارجه پاکستان تهدید داعش برای کشورهای آسیای مرکزی از دیگر محورهای مهم نشست مسکو خواهد بود.

«اعزاز احمد چودهری» معاون وزیر امور خارجه پاکستان،«ضمیرکابلوف» نماینده ویژه روسیه در خصوص افغانستان و «دینگ شی جن» نماینده ویژه چین در نشست مسکو شرکت خواهند کرد.

به گفته مقامات پاکستانی بعد از اینکه نشست‌های چهارجانبه برای برقراری صلح در افغانستان ناکام ماند اکنون پاکستان،‌ روسیه و چین تصمیم دارند در این خصوص به فرمولی منهای قدرت‌های فرامنطقه‌ای دست پیدا کنند.

نقش آمریکا، به عنوان تنها عضو فرامنطقه‌ای گروه چهارجانبه صلح افغانستان درناکام ماندن این تلاش‌ها کاملا مشخص  و غیر قابل انکار می‌باشد که مقامات پاکستانی نیز بر این موضوع تأکید دارند.

در طول کمتر از یک سال گروه چهارجانبه صلح افغانستان پنج نشست مختلف در اسلامآباد و کابل برگزار کرد اما تمام این نشست‌ها، در عمل هیچ گونه خروجی و نتیجه‌ای برای افغانستان نداشت و نه تنها موجب تحقق صلح نشد بلکه بی‌اعتمادی بین طرفین را بیشتر کرد.

نخستین دور مذاکرات صلح میان دولت افغانستان و طالبان، تابستان سال جاری به میزبانی اسلام آباد برگزار شد اما نزدیک به یک ماه بعد از آغاز این مذاکرات، اعلام ناگهانی خبر مرگ «ملا عمر» رهبر سابق طالبان افغانستان، باعث توقف روند مذاکرات صلح شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان