شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » نگرانی رییس اجرائیه از آزار و اذیت جنسی زنان

رییس اجرائیه از آزار و اذیت جنسی زنان و دختران در نهادهای دولتی و تحصیلی ابراز نگرانی کرد.

عبدالله عبدالله در همایش “جایگاه زنان در اسلام” از انجام خشونت‌ها زیر نام اسلام ابراز نگرانی کرد و از عالمان شرکت‌کننده خواست که فرهنگ ضد خشونت را در روستاهای کشور تبلیغ کنند.

در این همایش، رییس اجرائیه از تعهد حکومت برای بهبود وضع زنده‌گی شهروندان، به ویژه زنان، اطمینان داد.

آقای عبدالله گفت: “متاسفانه هنوزهم خشونت‌ها به گونۀ فجیع در برابر زنان جریان دارد. در این راستا نقش عالمان دین بسیار اثرگذار است.”

او ادامه داد: “ما از شما می‌خواهیم آن‌چه را که در قطع‌نامه به آن پرداخته‌اید، در ولایت‌ها و روستا‌ها نیز تبلیغ کنید تا سبب کاهش خشونت‌ها شود.”

در این همایش بیش‌از ۴۰۰ عالم دین، نماینده‌گان نهادهای جامعه مدنی و فعالان حقوق زن، دربارۀ “جایگاه زنان در اسلام” رأی‌زنی کردند.

شرکت‌کننده‌گان در پایان این همایش در قطع نامه‌یی، از حکومت خواستند که نهادهای دولتی را برای کاهش خشونت‌ها کمک کند و نیز نهادهای امنیتی و قضایی، برای تأمین امنیت شهروندان و رسیده‌گی به پرونده‌های خشونت در برابر زنان دست به کار شوند.

مولوی عبدالعظیم آمر بخش حقوقی زنان وزارت حج و اوقاف گفت: “ما عالمان دین در این کنفرانس خشونت در برابر زنان را از نگاه اسلام ممنوع دانستیم و نیز از تمامی عالمان می‌خواهیم که در خطبه‌های شان مردم را به منع خشونت در برابر زنان تشویق کنند.”

فیض محمد عثمانی، وزیر حج و اوقاف از تغییر دیدگاه عالمان دین گفت: “فیصلۀ این نشست گام خوبی در راستای کاهش و حتا از بین‌بردن خشونت‌ها در برابر زنان است.”

عثمانی در ادامه گفت: “ما انتظار داریم که این همایش سبب تغییر جدی در دیدگاه عالمان دین در عرصۀ خشونت‌ها در برابر زنان شود.”

قرار است شرکت‌کننده‌گان این همایش با رییس‌جمهورغنی نیز دیدار کنند و از حکومت بخواهند که قطع‌نامۀ آنان عملی شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان