شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » نگرانی یوناما از افزایش تلفات افراد ملکی در هلمند

نظر به بیانیه یوناما، در سال دو هزار و شانزده میلادی، بعد از کابل، مردم هلمند بیشترین قربانی را داده‌اند و در این سال نزدیک به ۸۹۱ غیر نظامی بر اثر خشونت های مسلحانه کشته و زخمی شدند

دفتر سیاسی سازمان ملل متحد در افغانستان، یکشنبه شب با نشر یک بیانیه نگرانی‌اش را از ازدیاد ناامنی و تلفات افراد ملکی در ولایت هلمند ابراز کرد.

در بیانیه آمده است که بر اثر خشونت‌های اخیر در ولایت هلمند حد اقل ۲۵ تن افراد ملکی جان‌های شان را از دست دادند و تعدادی دیگر زخمی گردیده‌اند و اکثر قربانیان و زخمیان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

در بیانیه چنین آمده است: «به تاریخ نهم و دهم ماه فبروری نیروهای خارجی در ولسوالی سنگین این ولایت مخالفین مسلح دولت را آماج حملات هوایی قرار دادند. یافته‌های اولیه یوناما نشان می‌دهد که در این حملات حد اقل ۱۸غیر نظامی کشته شدند و اکثر آن‌ها زنان و کودکان می‌باشند.»

همچنان در بیانیه آمده است که اخیرأ در حمله انتحاری طالبان بالای نیروهای امنیتی در نزدیک ساختمان کابل بانک در شهر لشکرگاه، حداقل هفت غیر نظامی کشته شدند و چندین تن دیگر زخم برداشتند.

نظر به بیانیه یوناما، در سال دو هزار و شانزده میلادی، بعد از کابل، مردم هلمند بیشترین قربانی را داده‌اند و در این سال نزدیک به ۸۹۱ غیر نظامی بر اثر خشونت های مسلحانه کشته و زخمی شدند.

در اخیر دفتر سیاسی سازمان ملل متحد از تمام طرفین درگیر خواسته است برای حفظ جان غیرنظامیان از هیچ گونه تلاش دریغ نکنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان