شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » نیروهای آمریکایی برای مبارزه با داعش در افغانستان مجوز دارند

آرمی‌تایمز در گزارشی نوشت: نیروهای نظامی آمریکا در ۱۲ ماه گذشته با القاعده و داعش در افغانستان مبارزه کرده و تلفات عمده‌ای به این نیروها وارد کردند.

ژنرال کلیولند سخنگوی نیروهای افغانستان- آمریکا در این رابطه گفت:‌ در سال گذشته برای مبارزه با داعش در افغانستان و پاکستان مجوز لازم را دریافت کردیم.

در حال حاضر ۳۰۰۰ نفر از اعضای داعش در ۱۳ منطقه مختلف ننگرهار در نزدیکی مرز پاکستان و افغانستان فعالیت دارند و ۱۰۰۰ نفر از اعضای آنها فقط در دو بخش این ولایت مستقر هستند.

در ادامه این گزارش آمده است که نیروهای آمریکایی بیش از ۲۰۰ نفر از اعضای القاعده را در افغانستان از بین برده‌اند.

کلیولند از گفتن جزئیات عملیات ماموریت ضد تروریسم امتناع کرد ولی در این رابطه اظهار داشت که نیروهای آمریکایی بصورت قاطع با هر دو گروه تروریستی در افغانستان مبارزه می‌کند.

وی گفت: به محض شناسایی فردی که به این دو گروه وابسته است، ما اجازه داریم آنها را دستگیر یا اقدامات لازم برای کشتن آنها انجام دهیم.

براساس گزارش «جان ساپکو» نماینده ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان، وضعیت به طور کلی در این کشور در حال بدتر شدن است.

ساپکو در اولین گزارش به دولت ترامپ، اعلام کرد که دولت افغانستان تنها به ۵۰ درصد خاک خود کنترل دارد و تعداد نیروهای افغانستانی در حال کاهش بوده و تولید مواد مخدر بشدت افزایش داشته است.

آرمی‌تایمز نوشت: نیروهای نظامی آمریکا که مشغول آموزش و کمک به نیروهای افغانستان هستند، دستاوردهای قابل ملاحضه‌ای داشتند.

فرمانده نیروهای آمریکایی در ادامه اظهار داشت: با وجود اینکه نیروهای افغانستانی که در سال ۲۰۱۵ امنیت کشور به عهده آنها گذاشته شد،‌ در اولین سال عدم حضور نظامی آمریکا با چالش‌های عمده‌ای مواجه بودند،‌اما پیشرفت‌های قابل قبولی داشتند.

وی گفت: نیروهای افغانستان در مقابله با اهداف عمده طالبان که اشغال مراکز ولایت‌های بود موفقیت‌آمیز عمل کرده‌اند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان