شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » نیمروز به چابهار وصل خواهد شد

محمداشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، در سفرش به ولایت نیمروز بعد از ظهر دیروز در مراسمی که با حضور اقشار مختلف مردم، بزرگان، فعالین مدنی و متنفذین آن ولایت دایر گردیده بود، اشتراک و سخنرانی کرد.

 این مراسم که در تالار آزادی مقام ولایت نیمروز دایر گردید، رئیس جمهور غنی طی سخنانی، از مردم ولایت نیمروز بخاطر حمایت و پشتیبانی شان از برنامه های حکومت تشکری کرده گفت که شما مستحق امنیت، ثبات و رفاه هستید.

وی تصریح کرد که ولایت نیمروز نماد وحدت ملی است، زیرا شهروندان از ۳۴ ولایت کشور در این ولایت با وحدت و همدلی کنار هم زندگی میکنند.

رئیس جمهور کشور گفت که تحرک مداوم در همه بخش ها خواست هر طفل، زن، موی سفید، عالم و جوان افغان می باشد و دولت متعهد است که برای تحقق خواست های مردم از طریق پروژه های انکشافی رسیدگی کند.

رئیس جمهور، اهمیت بند کمال خان را برشمرده گفت، بند کمال خان افتخار تنها برای نیمروزیان نه، بلکه افتخار افغانستان است و احیای سیستان آرزوی هر افغان می باشد.

وی علاوه کرد که نوبت احداث هر بند در هر نقطۀ افغانستان خواهد رسید و در این راستا ارادۀ قاطع داریم.

رئیس جمهورغنی اظهار داشت که نیمروز با چابهار وصل خواهد شد که تغییر قابل ملاحظۀ در انکشاف اقتصادی منطقه رونما خواهد نمود.

وی افزود: کار پُل دوم ابریشم نیز به زودی آغاز میشود که نیم هزینۀ آنرا دولت متقبل گردیده است.

رئیس جمهور با اشاره به موقعیت استراتیژیک جغرافیایی افغانستان گفت، افغانستان به آسیای مرکزی، جنوبی و اروپا وصل است و همۀ دروازه ها به روی این کشور باز می باشد.

وی افزود که رفاه در همکاری های منطقوی تأمین میگردد و هرکس که دست همکاری پیش کند، ما همکار هستیم.

رئیس جمهور غنی افزود که سهمیۀ حجاج ولایت نیمروز افزایش خواهد یافت و نیز هیئت امنیتی جهت بررسی به ویژه قتل ها و جرایم به این ولایت اعزام خواهد شد.

رئیس جمهور به زنان نیمروز اطمینان داد که با آغاز برنامه های توانمندسازی زنان و میثاق شهروندی در آن ولایت، مشکلات این قشر به شکل بهتر بررسی و راه های حل جستجو میگردد.

وی گفت که باید در برابر خشونت علیه زنان مبارزه شود زیرا این در فرهنگ اسلامی ما جای ندارد.

رئیس جمهور محمداشرف غنی بیان نمود که تا هنوز احصائیۀ دقیق از نفوس افغانستان وجود ندارد و همۀ شهروندان با آغاز پروسۀ توزیع تذکره های الکترونیکی، باید تذکره بگیرند تا نفوس واقعی تثبیت گردد.

محمداشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، قبل از این مراسم در جلسۀ امنیتی که با حضور والی و منسوبین نظامی ولایت نیمروز در مقر آن ولایت تدویر گردید، اشتراک کرد.

در این جلسه، مسوولین امنیتی در خصوص وضعیت امنیتی آن ولایت به رئیس جمهور گزارش دادند.

آنها اطمینان دادند که با تمام توان علیه دشمن مبارزه می کنند و به هیچ فرد و گروه اجازۀ اخلال امنیت و آرامش مردم را نمی دهند.

رئیس جمهور غنی پس از استماع گزارش امنیتی ولایت نیمروز، از تلاش ها، قربانی ها و شجاعت نیروهای امنیتی و دفاعی کشور ستایش کرد و به همۀ مسوولین امنیتی هدایت داد که در حفظ آرامش مردم کوشا باشند و اجازۀ فعالیت به دشمنان مردم را ندهند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان