شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » همسر رئیس جمهورغنی روی ظرفیت سازی جوان تاکید کرد

رولاغنی، همسر رئیس جمهور در اولین کنفرانس مساعد سازی ارتباطات میان محصلین گفت: جوانان نیروی اثر بخش و قوه قلب و امید آینده مردم افغانستان است و باید بیشتر روی ظرفیت سازی آنان کار شود.
اولین کنفرانس مساعد سازی ارتباطات میان محصلین با حضور مقامات دولتی، جامعه مدنی و دانشجویان امروز (۲ جدی) در کابل برگزار شد.
در این کنفرانس همسر رئیس جمهورغیگفت: من و رئیس جمهور خوشحال هستیم که برای جوانان افغانستان کار می کنیم.
رولا غنی همچنان علاوه کرد: کسانی که در حال حاضر در قدرت هستند تا چند سال محدود دیگر دوام نمی آورند و این جوانان هستید که آینده را رقم می زنند.
به گفته رولا غنی: امروز جای خوشحالی است که جوانان در حال پیشرفت هستند و با تکنالوژی و علوم روز بیشتر آشنا می شوند.
خانم غنی اظهار داشت: جوانان باید «داکتر فیروز» را که در سال ۲۰۰۲ به افغانستان برگشت الگو قرار دهند زیرا داکتر فیروز  یک نفر بود، اما دید که نیاز به ایجاد یک سیستم کمپیوتری پیشرفته تر است تلاش نمود و سیستم جدید کمپیوتری را در دانشگاه های کشور گسترش داد.
به باور خانم غنی، اگر جوانان افغانستان تلاش کنند هر کدام می توانند تغییرات چشمگیری را در عرصه های پیشرفت و تکنالوژی روز بوجود بیاورد.
وی، از اظهار امیدواری کرد که رشته کمپوتر ساینس که برای شکوفایی فکری موثر است در افغانستان بیشتر توسعه پیدا کرده و جوانان بیشتری در این رشته رو بیاورند.
خانم غنی تصریح کرد: جوانان افغانستان فکر خوبی دارند و استعدادهای درخشان در میان آنان نهفته است، پس با این وجود نیاز به متخصصین خارجی نیست و با اندک تلاش می توانند به پای خود ایستاد شوند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان