شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » واکنش‌های بین‌المللی به انفجار امروز کابل

در پی انفجار امروز(چهارشنبه) کابل که منجر به کشته شدن ۸۰ نفر و همچنین زخمی شدن ۳۵۰ نفر شد، مقام‌های کشورهای مختلف و همچنین سازمان‌های بین‌المللی این حملات را محکوم و ادامه حمایت خود را از مردم و دولت کابل اعلام کردند.

 تروریسم و خشونت محکوم است

وزیر خارجه قطر در صفحه خود در توئیتر در این رابطه نوشت: قطر حمله شنیع ( تروریستی) در کابل را که به کشته شدن شمار بسیاری از افراد بی‌گناه منجر شد، را قویا محکوم می کند.

وی افزود: از نگاه قطر، تروریسم و خشونت به هر شکل آن، محکوم است.

اراده آلمان برای حمایت از افغانستان قویتر شده است

همچنین وزیر خارجه آلمان این حمله را که در نزدیکی سفارت این کشور اتفاق افتاده بود محکوم کرد و گفت: در این حمله چند تن از کارمندان این سفارتخانه زخمی شدند و نگهبان سفارتخانه نیز در این حمله کشته شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: وقوع این انفجار از اراده آلمان برای کمک به افغانستان و همچنین نیروهای نظامی این کشور نخواهد کاست.

تروریست در هرکجا و به هرشکلی مذموم و مردود است

 «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حمله جنایتکارانه انتحاری صبح امروز (چهارشنبه) در کابل که منجر به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از مردم بیگناه شد را به شدت محکوم و با دولت و ملت افغانستان ابراز همدردی کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با رد هر گونه توسل به خشونت و رسیدن به اهداف با کشتار ابراز امیدواری کرد که ابتکارات سیاسی و گفت‌وگوها بین گروه‌های افغانستانی بدون دخالت برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه که متهم به تجهیز و تسلیح گروه‌های افراطی و  تروریستی هستند، سدی در برابر این اقدامات و سازوکاری برای جلوگیری از تکرار این قبیل اقدامات نابخشودنی و ضد بشری که کشور افغانستان و ثبات و امنیت آن را هدف قرار داده است، شود.

بهرام قاسمی همچنین اظهار داشت: حملات تروریستی در هر کجا و از جانب هر گروه و تحت هر بهانه‌ای، اقدامی سبعانه و مذوم و مردود است و باید با شدت تمام محکوم و بدان پاسخ داده شود.

تعلیق امور مربوط به سفارت آمریکا بدنبال انفجار کابل

سفارت آمریکا در کابل ضمن محکوم کردن این انفجار و ابراز همدردی با حادثه دیدگان این حادثه اعلام کرده  که تمامی امور مربوط به سفارتخانه را امروز تعطیل کرده و همچنین به شهروندان این کشور هشدار داده است که وضعیت امنیتی در سرتاسر افغانستان مناسب نبوده و از سفر به این کشور پرهیز کنند.

طالبان اعلام کرده است که مسئولیت این همه متوجه این گروه نیست و هدف قرار دادن شهروندان خارج از سیاست آنهاست. هنوز گروهی مسئولیت این حمله خونین را برعهده نگرفته است.

پاکستان انفجار مرگبار کابل را محکوم کرد

 دولت پاکستان با صدور بیانیه ای، انفجار تروریستی مهیب و مرگبار صبح امروز(چهارشبنه) در منطقه دیپلماتیک کابل پایتخت افغانستان را قویا محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: انفجار صبح امروز کابل که منجر به جان باختن و مجروح شدن تعدادی از افراد بی گناه شد، کاملا محکوم است.

این بیانیه می افزاید: انفجار یاد شده خساراتی نیز به محل سکونت برخی دیپلمات های پاکستانی و کارکنان سفارت پاکستان در کابل وارد کرد و به برخی این افراد هم جراحات سطحی وارد شد.

پاکستان به عنوان یکی از قربانیان تروریسم، درد و اندوه مردم و جامعه را از چنین رخدادهایی درک می کند. ملت و دولت پاکستان مراتب تسلیت و همدردی خود را به ملت و دولت افغانستان به ویژه خانواده های قربانیان این اقدام تروریستی، ابراز می دارند.

در پایان این بیانیه آمده است: پاکستان تروریسم را در هر نوع و شکل آن محکوم می داند و ضمن دعا برای بهبود حال مجروحان حادثه تروریستی امروز کابل، به ویژه در این لحظات اندوهبار، خود را در کنار برادران افغان خود می داند.

امارات تخریب بخشی از سفارتش در کابل را تأیید کرد

وزارت خارجه امارات در بیانیه‌ای انفجار تروریستی در کابل را که به کشته شدن ده‌ها نفر منجر شد، محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که انفجار امروز باعث وارد آمدن خسارت به ساختمان سفارت امارات در کابل شده است اما همه دیپلمات‌ها و کارکنان سفارت در سلامت کامل بسر می‌برند.

خبرگزاری امارات (وام) گزارش داد که در این بیانیه بر همبستگی کامل امارات با افغانستان و ایستادگی در کنار آن برای نابودی عناصر جنایتکار و تروریست تأکید شده است.

وزارت خارجه امارات همچنین بر موضع ثابت این کشور در مخالفت با تروریسم در تمامی اشکال آن تأکید کرد.

ناتو در کنار افغانستان ایستاده است

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو در حساب توییتر خود نوشت: من حمله هولناک در کابل را محکوم می کنم.

دبیرکل ناتو افزود: یاد ما با افرادی است که متاثر از این حمله شدند، ناتو در کنار افغانستان در جنگ علیه تروریسم ایستاده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان