شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » پنتاگون اعزام ۵ هزار نیرو در قالب ۱۳ هزار نظامی ناتو به افغانستان را بررسی می‌کند

نشریه آمریکایی اعلام کرد که وزارت دفاع آمریکا اعزام ۳ هزار تا ۵ هزار نظامی تازه نفس در قالب ۱۳ هزار نظامی اعزامی ناتو به افغانستان را بررسی می‌کند.

نشریه نظامی «میلیتاری تایمز» اعلام کرد که دولت ترامپ در حال بررسی اعزام حدود پنج هزار نظامی آمریکایی به افغانستان است، جایی که طولانی‌ترین جنگ واشنگتن به بن بست خورده است و نیروهای امنیت محلی با افزایش شدید خشونت‌ و حملات دست و پنجه نرم می‌کنند.

یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا که با تاکید بر عدم افشای نامش به میلیتاری تایمز گفته که پنتاگون در حال بررسی گزینه‌هایی برای افزایش سه هزار تا پنج هزار نیروی ارتش آمریکا برای آموزش نظامیان افغان است که مشغول جنگ با طالبان هستند.

به گفته این مقام پنتاگون، آمریکا برای تشدید عملیات ضد تروریستی علیه وفاداران به القاعده و داعش که از مرز پاکستان به افغانستان وارد شده‌اند، افزایش تعداد نامشخص نیروهای ویژه را بررسی می‌کند.

پیش از این نیز افزایش سه تا پنج هزار نیرو توسط «رویترز» و «واشنگتن پست» گزارش داده شده بود.

کاخ سفید احتمال دارد تا چند هفته آینده تصمیم خود را اعلام کند و هر تغییر استراتژیکی را در نشست ناتو در ۲۵ ماه می در بروکسل اعلام خواهد کرد. ترامپ هم از حضور خود در این نشست خبر داده است.

از سوی دیگر، یکی از مقامات ارشد نظامی افغانستان که خواست نامش فاش نشود نیز گفته که ناتو در مجموع برنامه اعزام ۱۳۰۰۰ نیرو را دارد، تعدادی که ترکیبی از نیروهای آمریکایی و ائتلاف خواهد بود.

به نوشته این نشریه آمریکایی، چنین افزایشی در نیروها، بعید است جنگ را به مقیاسی بازگرداند که پیش از این در سال ۲۰۱۴ نیروهای آمریکایی و ناتو درگیر بودند.

با این حال این افزایش ممکن است به تسریع آموزش نیروهای امنیتی و پلیس افغانستان و جلوگیری از تحرک طالبان در مراکز پرجمعیت منجر شود.

سروان «ویلیام سالوین»، سخنگوی نیروهای آمریکا در افغانستان گفته بود که این نیروها ماموریت آموزش و مشاوره نیروهای ارتش و پلیس این کشور را به عهده خواهند داشت.

از سوی دیگر، ژنرال «جان نیکلسون» امیدوار است تا نیروهای ویژه افغان افزایش یابد.

وی در فوریه سال گذشته گفته بود که نیروهای ویژه افغان اکنون قادر به انجام ۸۰ درصد از عملیات بدون حمایت مشاوران آمریکایی را دارند.

دولت ترامپ ۳۰۰ تفنگدار دریایی به ولایت هلمند اعزام کرده است تا به نیروهای افغان برای بازپس‌گیری برخی مناطق این ولایت کمک کند.

این در حالی است که جمعه گذشته طالبان آغاز حملات سالانه بهاری خود را با نام «منصوری» اعلام کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان