شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » کلیه خدمات کنسولی در افغانستان فقط بصورت الکترونیکی انجام می‌شود

مسئولان سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در غرب افغانستان اعلام کردند: این نمایندگی به دلیل هرچه بهتر شدن ارائه‌ خدمات کنسولی و ایجاد سهولت برای مردم شریف این کشور شبانه روز تلاش می‌کند.

اخیرا برخی از شرکت‌ها تحت نام «توریستی – زیارتی» در ولایت هرات ایجاد شده و در پیام‌های تبلیغاتی خود که در صفحات مجازی بیشتر به چشم می‌خورد از دریافت روادید جمهوری اسلامی ایران برای اتباع افغانستان نیز سخن گفته‌ بودند.

به دنبال پخش این خبرها سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات ارائه‌ هرگونه خدمات کنسولی از طریق این شرکت‌ها را تایید نکرد و آن را کلاه‌برداری دانست.

«محمود افخمی رشیدی» سرکنسول ایران در هرات ضمن تاکید بر اینکه این نمایندگی تلاش دارد تا بهترین خدمات را برای مردم شریف افغانستان بصورت شفاف انجام دهد گفت: کلیه‌ خدمات کنسولی اعم از اعطای روادید زیارتی، گردشگری، درمان، تحصیلی و … فقط بصورت ثبت نام الکترونیکی صورت می‌گیرد.

افخمی رشیدی گفت: مردم مسلمان افغانستان مقیم ولایت‌های «هرات»، «بادغیس»، «فراه» و «غور» مطلع باشند که هیچ کارگزاری برای ثبت نام در قالب تورهای«گردشگری، زیارتی، درمانی و…» مجوز فعالیت از این نمایندگی را ندارد.

سرکنسول ایران در هرات تصریح کرد: اخیرا برخی از شرکت‌ها تحت عنوان «توریستی»مبادرت به ثبت نام افراد مختلف کرده و به آن‌ها وعده‌هایی از جمله دریافت روادید جمهوری اسلامی ایران را داده‌اند که از سوی این نمایندگی در هرات مورد تایید نیست.

افخمی رشیدی خاطرنشان کرد: این نمایندگی همواره تلاش کرده‌است تا امکانات خوبی را در دسترس آسان مردم شریف غرب افغانستان به خدمات کنسولی در این نمایندگی را فراهم کند که با تاسف دیده می‌شود تعدادی افراد سواستفاده جو در پی فریب مردم هستند.

این مقام سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات اظهار داشت: به منظور جلوگیری از هرگونه سواستفاده، جعل اسناد و کلاه‌برداری از مردم توسط این شرکت‌های جعلی، خدماتی را به شهروندان افغانستان انجام داده‌است که یکی از آنها ثبت نام الکترونیکی است.

وی ازشهروندان غرب افغانستان خواست تا جهت اخذ هرگونه خدمات لازم به این افراد اعتماد نکنند و بصورت مستقیم و با ثبت نام الکترونیکی در تاریخ معین به این نمایندگی مراجعه کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان