شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » کنش‌ها و واکنش‌ها دربارۀ ادامۀ کار حکومت وحدت ملی

رییس اجرائیه می‌گوید برای کسانی که امکانات گذشته فراهم نیستند، از ادامۀ کار حکومت وحدت ملی ناراحت استند و در برابر این حکومت انگشت انتقاد بلند می‌کنند.

عبدالله عبدالله، رییس اجرائیه از چهره‌های سیاسی کشور می‌خواهد که به جای کشمکش‌ها و انتقادها، تکمیل‌کننده مسئوولیت‌ها با همدیگر شوند.

این واکنش‌ها پس‌از آن ابراز می‌شوند که جان‌کری، وزیر خارجۀ امریکا عمر حکومت وحدت ملی را «پنج‌سال» اعلام کرد.

حامد کرزی نیز، گفته‌های این سیاست‌گر امریکایی را در تضاد با حاکمیت ملی افغانستان می‌داند.

عبدالله عبدالله می‌گوید: «این ناراحتی‌ها دو جنبه دارند: یک جنبه‌اش ناراحتی کسانی است که واقعاً به مردم می‌اندیشند و اوضاع را می‌بینند و توقع دارند که خوب‌تر عمل می‌شد؛ چه در گذشته و چه امروز و باید شود. یک بخش دوم ناراحتی‌ها که حق‌شان هم است، اما قابل درک است. امروز شرایط گذشته برای بعضی‌ها میسر نیست و بر هر نقطه‌یی می‌خواهند انگشت [انتقاد] بگذارند.»

آقای عبدالله در ادامه می‌گوید: «یکی دو وزیری که در گذشته بودند، امروز نیستند و ابراز نظر کرده‌اند. آنان چه چیز را دیده‌اند و کدام شرایط را متوجه‌اش استند. یکی گفته که انتخابات قبل از وقت [برگذار شود]؛ یکی گفته که حکومت مؤقت [اعلام شود]؛ این‌ها جزء از ابراز نظرهایی است که صورت گرفته‌اند، اما به معنی این نیست که این دوره ختم شود و باز برویم به دورۀ مؤقت و همان سلسله دوام کند.»

رییس اجرائیه دربارۀ حضور طالبان پشت میزِ گفت‌وگوهای صلح می‌گوید: «جنگ ادامه پیدا کرده، معنی‌اش این است که طالبان، هنوز باور به حل نظامی دارند. با وجودی که در بعضی جاها، در حاشیۀ بعضی کنفرانس‌ها و یا ملاقات‌های رسمی یا غیررسمی، می‌گویند که جنگ راه حل نیست. در حالی که این برای شان ثابت شده‌است.»

در حالی که نبردها و ناامنی‌ها در بیشتر بخش‌هایی از کشور شدت گرفته‌اند، ماهیت حقوقی و قانونی حکومت وحدت ملی هم، پس از دوسال، با انتقاد‌ها و پرسش‌هایی روبه‌رو است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان