شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » گروه چهارجانبه صلح افغانستان روی یک ‘نقشه‌راه’ به توافق رسید

گروه هماهنگی چهارجانبه برای زمینه‌سازی گفت‌وگوهای صلح افغانستان، روی نقشه راهی که مراحل و گام‌های روند صلح این کشور را مشخص می‌سازد، به توافق رسیده‌اند.
نشست سوم اعضای گروه هماهنگی چهارجانبه که روز شنبه ۱۷ دلو (بهمن) در اسلام‌آباد برگزار شده بود، با انتشار اعلامیه‌ای مشترک پایان یافته است.
در اعلامیه منتشر شده از سوی وزارت خارجه افغانستان جزئیات این نقشه‌ راه مشخص نشده است.
اعضای گروه هماهنگی چهارجانبه را که افغانستان، پاکستان، آمریکا و چین تشکیل می‌دهند، همچنین گفته‌اند که این گروه بر تلاش‌های خود به منظور پیدا کردن راه‌های گفت‌وگوهای مستقیم با طالبان ادامه خواهند داد.
در این اعلامیه همچنین آمده است که اعضای این گروه انتظار دارند که تا آخر ماه جاری میلادی، تاریخ گفت‌وگوهای مستقیم با طالبان مشخص شود.
سرتاج عزیز، مشاور نخست‌وزیر پاکستان در امور خارجه، گفته است که تلاش‌های مشترک برای تشویق طالبان به پیوستن به روند صلح بر کاهش ‘قابل ملاحظه’ خشونت‌ها در افغانستان کمک خواهد کرد.
آقای عزیز گفته است: “ما باور داریم که تلاش‌های جمعی ما در این مرحله، از جمله تلاش برای اعتمادسازی، باید با هدف آوردن تعداد بیشتر گروه‌های طالبان به روند صلح باشد.”
چهارمین نشست این گروه بتاریخ ۲۳ فبروری (فوریه) در کابل برگزار خواهد شد.
نزدیک به سه هفته پیش دومین نشست چهارجانبه در کابل برگزار شد. نخستین نشست این گروه در هفته اول ۲۰۱۶ در شهر اسلام‌آباد برگزار شد.
گروه طالبان پس از ملا محمد عمر، به دو دسته عمده به رهبری ملا اخترمحمد منصور و ملا محمد رسول تقسیم شده که در مواردی این دو گروه با یکدیگر درگیر هم شده‌اند.
اعضای این دو گروه طالبان در نشست‌های چهارجانبه حضور نداشته‌اند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان